Hierbij weer een berichtje uit Dubai, waar de temperatuur inmiddels de 40 graden heeft gehaald (langzamerhand zijn we dus jaloers geworden op het mooi weer in Nederland, dat is veel aangenamer).
Midden april moest Bas in Euro Disney Parijs zijn voor een conferentie met alle internationale commerciele managers van Air France KLM. En niet een rol als toehoorder, nee, hij was gevraagd om de ceremoniemeester te zijn samen met een Zuid-Koreaanse collega. Bij het zien van het enorme podium, de 3 hele grote video schermen, vaste filmcamera’s en de 600 stoelen in de zaal werd hij toch wel wat nerveus. Gelukkig vielen de zenuwen snel genoeg weg en heeft hij veel complimentjes gekregen over het ‘presenteren’. Nou, echt eventjes in de spotlight gestaan, maar ook blij dat het weer voorbij was.
Kort daarna was het tijd voor een feestje: het jaarlijkse oranje bal op 24 april (feest vanuit Nederlandse Vereniging). In Dubai is het niet een echt bal, maar gewoon een lekker oer-Hollands feest. Er waren 1000 Nederlanders, natuurlijk in het oranje gekleed die stonden te hossen op muziek van de band ‘Worst of the 80’s’. De hele avond stond in het thema van alles wat ‘hip’ was in de jaren 80. Op grote schermen werden de series Dukes of Hazard, the A-team, Dallas en Dynasty nog eens getoond. En als klap op de vuurpijl deed Hans van der Togt zijn quizmaster kunstje ook nog eens op het toneel.
Uiteraard was de haute Dutch cuisine ook aanwezig: bitterballen, frikandellen (die overigens door het Aziatische personeel gebakken werden ipv gefrituurd... weten zij veel), verse haring, paling en zelfs een hele poffertjeskraam. Alles rijkelijk aangevuld met heerlijk heineken, natuurlijk...
Het Wilhelmus werd luidkeels meegezongen en de polonaise kon ook niet uitblijven. Al met al een heel geslaagd feest.

Op 30 april werd de viering van koninginnedag in een groot hotel gehouden. We kregen een persoonlijke uitnodiging van de Consul-Generaal net als 200 andere Nederlandse ondernemers en managers van bedrijven in Dubai. Dit was een wat formele bijeenkomst, met eerst het UAE volkslied en daarna het Wilhelmus gevolgd door het ‘leve de koningin – hoera (3x)’. Gelukkig was de haringkar er ook weer...

Helaas was het niet alleen maar een leuke tijd de afgelopen maand want een dag na de receptie zaten we in het vliegtuig naar Nederland om de begrafenis van de oma van Bas bij te wonen. Overigens hadden we bijna de vlucht gemist, omdat de schoonmaker per ongeluk de volumeknop van de wekker uit had gezet... we werden een uur te laat wakker! Zo snel zijn we nog nooit naar het vliegveld gereden.
De begrafenis verliep helemaal zoals oma het gewild zou hebben. Er was zelfs een prachtige zonnetje die dag. Ondanks de verdrietige omstandigheid was het toch ook weer heel leuk en gezellig om de familie te zien.
Toen wij in NL zaten, belde Susan – een nicht van Dieuwertje die stewardess is bij KLM – op dat ze in Dubai was. Ze zou al weer weg zijn als wij aankwamen in Dubai, wat jammer. Maar geluk bij een ongeluk, haar oren zaten dicht en de dokter vond dat ze niet kon vliegen. Heel vervelend voor haar natuurlijk, maar we hebben daardoor wel een aantal dagen gezellig kunnen afspreken. Samen zijn we naar de opening van een enorm groot hotel gegaan (het Westin), en op deze avond werden we verwend met muziek (Philharmonisch orkest, maar ook een DJ), heerlijke hapjes als voorproefjes van alle restaurants in het hotel en de champagne en cocktails werden rijkelijk geschonken. Super gezellig. En van de dochter van een collega van Bas, die in het hotel werkt, kregen we nog een rondleiding langs de stijlvolle kamers (velen standaard met sauna!).
Gelukkig mocht Susan uiteindelijk op donderdag weer vliegen en we zien haar vast weer eens hier terug.

Afgelopen week was er iets heel vreemds aan de hand... het heeft geregend. WAT? Ja, echt waar! Bij het opstaan waren er donkere wolken en het heeft korte tijd echt behoorlijk geregend. De dag erna stond in de krant dat dit mogelijk veroorzaakt was omdat ze aan het testen zijn met vliegtuigjes om in ‘potentiele regenwolken’ wat poeder te strooien zodat het gaat regenen. Volgens de echte kenners is het hoogst twijfelachtig dat dit enig effect zou hebben, maar de Gulfnews liet er geen twijfel over bestaan: in Dubai kan alles en nu gaan ze dus ook al het weer aanpassen aan de eigen wens....ja,ja.
Gisteren hebben we nog bij Edwin en Florence een barbeque avond gehad, waarbij ook vele van Oord en Carrefour collega’s aanwezig waren en de komende dagen komen Annemagreet en Steffen nog 1 keer langs voordat ze definitief naar Nederland terugkeren. Gelukkig kunnen we ze nog een paar dagen zien.
Dat was het dan weer... Liefs,
db
PS: voor de liefhebbers van nog een foto genomen vanaf de top van de Burj Dubai (nog in aanbouw, en nu zo'n 650m hoog) - toch best indrukwekkend, nietwaar? Overigens is net in de krant aangekondigd dat ze nog 5 torens van 600+m willen gaan bouwen...