woensdag 22 augustus 2007

Orientation visit

Van 17 tot 21 augustus zijn we op 'Orientation visit' naar Dubai geweest, om kennis te maken met de stad, de woon-mogelijkheden, en de nieuwe collega's.


De stad groeit in een ongelofelijk rap tempo. Op dit moment ligt het centrum rondom de Creek, met aan de NO-zijde de wijk Deira (o.a. oude souks) en aan de ZW zijde Bur Dubai. Vanaf Bur Dubai lopen parallel aan de kust 3 hoofdwegen in ZW-richting: Jumeira Road dicht langs de kust, Al Wasl Road iets verder landinwaarts, en de 2x6-baans tolweg Sheikh Zayed Road nog verder landinwaarts. Aan weerskanten van deze mega snelweg staat een rij met ongelofelijke wolkenkrabbers, voorlopig aan het eind afgesloten met de Burj Dubai (nu ruim 500m hoog, maar naar verwachting wordt hij 700+m!). Als je de snelweg vanaf het Centrum neemt, kom je eerst langs de 'residential area's' Jumeira en Umm Sequiem, en dan zo'n 25km verderop beland je in de wijk Dubai Marina - een gloednieuw 'Centrum' dat in de afgelopen 4 jaar uit de grond gestampt is. Er staan nu al tegen de 100 torenflats, maar dat worden er zeker 2x zo veel. Echt ongelofelijk om te zien!

maandag 6 augustus 2007

Huis zoeken



Wonen in Dubai is niet goedkoop en de huurprijzen stijgen per jaar met 15-20%. Toch hopen we met het budget vanuit KLM een huisje te kunnen bemachtigen, de beste mogelijkheid lijkt nu de wijk Springs in Emirates Hills. Dit ligt ook voor Dieuwertje gunstig want zij moet waarschijnlijk richting Abu Dhabi rijden voor haar werkzaamheden bij Boskalis. Bas rijdt juist de andere kant op, naar centrum Dubai. Dus ook in Dubai rijden we 's ochtends elk een andere kant op en ook hier gaat Dieuwertje naar het zuiden en Bas naar het noorden)!