zondag 31 augustus 2014

Flinne 2 jaar!!

Op 20 augustus werd onze grote Flinne al weer 2 jaar - hieperdepiep hoera!!!
Helaas moest Bas die dag weer voor een paar dagen op reis, dus we hebben 's ochtends alleen snel onze eigen kadootjes (step van ons, discolamp van Reijer en Emmelijn) gegeven, en verder zouden we het zondag vieren. Maar daar stond 's middags lieve Daisy klaar, met een prachtige feestjurk voor Flinne en een echte Nederlandse appeltaart! De schat.
Zondag hebben we een feestje gegeven voor wat vrienden met hun kinderen. Het was super gezellig, en de kinderen hebben zich suf gespeeld! En 's middags volgde nog een aantal Skype sessies met familie in NL, om zo samen NOG meer kadootjes uit te pakken. En uiteindelijk maandag nog trakteren op school. En zo is ze bijna een week jarig geweest. Was dat daarna even afkicken voor Flinne...!
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 

zaterdag 30 augustus 2014

Fietsend door de hutongs

Laatst zijn we op zondag lekker gaan fietsen met Max, Pauke, Luuk, Maj en Ties. Echt een ideale manier om door de hutongs te toeren! En wat een bekijks, met al die (min-of-meer) blonde kindjes in een bakfiets. Wat een super leuk dagje...

 
 

 

 

Naar school

Op 11 augustus was het tijd om weer naar school te gaan. Voor Reijer en Flinne allebei hartstikke spannend, want BCIS heeft een nieuwe campus geopend voor de peuter/kleuter klassen: de ECC (early childhood center), dus alles is nieuw! Maar oh, oh, wat een prachtige school... Een gloednieuw gebouw, met splinternieuwe inrichting, op een prachtig aangelegd terrein, met buiten- en binnen speeltuinen, voorzien van de laatste snufjes om de luchtkwaliteit te waarborgen. En dan krijgen ze allebei 5x per week Chinese les, 2x per week gym, 2x per week Art, 2x per week muziek les en eens per week naar de bieb. Wat een bofkonten zijn we dat we de kinderen naar zo'n school kunnen sturen. Ze vinden het zelf ook hartstikke leuk dat ze nu op dezelfde school zitten, ze komen elkaar regelmatig tegen, en spelen dan ook wel eens samen.
Helaas mag Flinne nog niet met de schoolbus, dus zij moet elke dag gebracht en gehaald worden. Reijer gaat wel vaak met de bus, maar dan moeten we 's ochtends dus tegelijkertijd twee kanten op - naar de auto en naar de bushalte. En dat kan niet als Bas op reis is... Jammer, maar helaas.

 
 
 
 
  
 

Afscheid Mr. Sun

Toen we begin augustus weer in Beijing aan kwamen, was ons tripje van het vliegveld naar huis gelijk onze laatste rit met Mr. Sun. Hij was die dag 60 geworden, dus hij mocht met pensioen. Voor ons betekende dit natuurlijk een afscheid, maar voor Mr. Sun was het een erg emotionele dag, na 28 jaar trouwe dienst voor Air France. (Zonder ooit schade te hebben gehad!) Dus dat verdiende een waardig afscheid.



Inmiddels hebben we een nieuwe chauffeur. Bas heeft hem aangenomen na een grondige selectie: hij had gevraagd om een betrouwbare, veilige chauffeur die Engels sprak. Er kwamen twee heren op gesprek. De eerste sprak toch geen Engels, en maakte tijdens het gesprek al zoveel onsmakelijke geluiden dat de keuze per direct viel op nummer 2 - en dat was Mr. Button. (Tja, die naam vindt hij zelf prima...?!) Button is een voormalig taxi chauffeur en spreekt inderdaad goed Engels. Dat is toch wel makkelijker dan dat gestamel in het Frans en Chinees... Tot nu toe bevalt hij uitstekend.

Zomervakantie - deel 3: de Veluwe

Eind juli was het zover: Bas kwam eindelijk weer terug naar Nederland voor het laatste deel van onze zomervakantie. Lekker 10 dagen in een vakantie huisje op de Veluwe, genieten van mooi weer, een prachtige omgeving, en ook heel veel gezellig bezoek van vrienden en familie!