vrijdag 1 mei 2015

Gezellig met Daisy in de speeltuin...

  

 

Annual Staff Parties

In de eerste 3 maanden van het jaar vinden de jaarlijkse 'staff parties' plaats op Bas zijn werk. Dat betekent dat er veel gereisd wordt, veel gedronken maar vooral ook dat er veel plezier gemaakt wordt. Het personeel in de 9 verschillende steden in China, Hong Kong en Taiwan kijkt er altijd naar uit en ze bereiden het voor door een heel avond vullend programma in elkaar te draaien inclusief sprekers die het geheel aan elkaar praten. Er vinden veel spelletjes plaats waarbij iedereen luid aanmoedigt en meedoet, het management team met Bas mag op het podium zeker ook niet ontbreken om een opgelegd optreden te verzorgen en er worden ook heel veel cadeaus verloot. In sommige steden, zoals Beijing en Shanghai ,zitten er wel bijna 150 man in de zaal want het gaat niet alleen om het commerciĆ«le personeel, ook  de collega's van de vracht divisie, onderhoud divisie en het vliegend personeel zijn er bij. Dit jaar werd de avond gecombineerd met een middag waarbij Bas de prioriteiten voor het jaar kon uitleggen en een team building om iedereen even uit zijn of haar comfort zone te halen en om elkaar beter te leren kennen.
Voorbeelden van team building activiteiten: schaatsen, tai chi, schermen en gewoon gekke spelletjes.
 
 
 
 
 
 
 
 

Hier een impressie van de gezelligheid tijdens de feestavonden zelf: 
 
 
 
 
 

 In het feestgedruis waren er ook nog specifieke hoogtepunten:
- Bas die 2 Chinese dames verslaat met een spelletje pingpong, 
 - Bas die een voormalig Frans kampioen schermen verslaat in zijn eigen sport
 
- En het eten van slang en slangenhuid in Guangzhou.
 
Al met al was het weer heel geslaagd, maar het waren ook zeer vermoeiende weken.

Shanghai

Het Paasweekend viel dit jaar in China samen met het Qing Ming Jie (Tomb Sweeping Day), dus Bas had ook een lang weekend vrij. En daar hebben we maar weer goed gebruik van gemaakt - we zijn naar Shanghai gegaan. Een geweldige stad, een wereldstad met een beetje een 'Europees' karakter.
We werden warm ontvangen in het hotel waar Bas regelmatig logeert als hij voor werk in Shanghai is. Lekker luxe, hoor! En met prachtig uitzicht. Het weer was niet helemaal top, maar daar waren we op voorbereid...
 
 
We hebben in de korte tijd die we hadden wel veel gezien! Old Town, een prachtige wijk met mooie karakteristieke gebouwen. Maar eigenlijk vonden wij de rommelige achteraf straatjes met marktjes nog leuker... 
 
 
 
 
 
 

Natuurlijk ook de Bund en East Nanjing Street, bij dag en bij nacht.
 
 
 
 
 
De French Concession, een heerlijke wijk met veel groen, Europese bouwstijl, woonwijken afgewisseld met gezellig winkel- en uitgaansstraatjes. Heerlijk om rond te struinen!
 
 
 
 

En als topper nog het buurtje Tianzifang, een klein, super gezellig wijkje met smalle steegjes, helemaal vol met alleen maar boetiek winkeltjes, kroegjes en restaurantjes. Helemaal top!
 
 
 
 
 
 
Al met al hebben we weer genoten! 
 
 
 

 Al was het vanwege de feestdagen af en toe wel erg druk...!!!