zondag 26 april 2009

Al Maha Desert Resort & Spa - Dubai

Over ons weekendje weg naar het exclusieve Al Maha Resort, gelegen in een beschermd reservaat midden in de woestijn, gaan we niet al te veel uitweiden; de foto’s geven een goede impressie. Maar in één woord: het was fenomenaal!



Liefs,

db

Oranjebal 2009 - Op die fiets!

Op 23 april was het weer tijd voor het Oranjebal in Dubai – thema: op die fiets! Weer een oer-Hollands feestje met 900 Nederlanders, veel bier, bitterallen, poffertjes, haring en een swingende NL band – nummers van Andre Hazes, de Toppers, Jantje Smit, ze zijn allemaal de revue gepasseerd...

Liefs,

db

Bas in Iran

Op 18 april is Bas even op en neer naar Iran geweest. Deze keer om het 60-jarig bestaan van KLM in Iran te vieren. Zoals altijd als hij naar Iran gaat, was er ’s avonds bij de country manager thuis een gezellig feest georganiseerd – feesten kunnen ze goed daar in Iran! Maar wel altijd thuis, want in het openbaar kan dat soort losbandigheid helemaal niet. En Teheran lag er mooi bij met de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond.

Liefs,

db

Josine in Dubai

Begin april was Josine weer voor een weekje op bezoek. Ze is zo langzamerhand een locale aan het worden – dit was al haar vierde bezoek! Hoogtepunten van dit bezoek waren: een tripje naar Hatta, een de super-de-luxe champagne brunch, (nog voor onze verjaardagen), en een tripje naar Abu Dhabi.


In Abu Dhabi zijn we naar de Zayed Mosque geweest. Net twee echte sheikha’s, vinden jullie ook niet?!

Verder hebben we in Abu Dhabi ook nog een bezoekje gebracht aan het 7-sterren Emirates Palace hotel, en daar hadden ze een tentoonstelling hadden over de bouw van het nieuwe Cultural District op Saadiyat Island (een nieuw eiland in ontwikkeling in Abu Dhabi). In het Cultural District komen allerlei culturele gebouwen, met als hoogtepunten vier grote musea: het Guggenheim, het Louvre, het Performing Arts Centre en het Maritime Museum – wat een geweldige architectuur, dat wordt wel een bezoekje waard in 2013... Verder was er ook nog een tentoonstelling met kunst van locale kunstenaars: nogal wat variatie in kwaliteit, was ons oordeel.

Al met al was het weer hardstikke gezellig, en we kijken al weer uit naar bezoekje 5!

Liefs,

db

















vrijdag 3 april 2009

Weekendje Muscat

Donderdag 12 maart zijn we met een aantal collega’s van Bas naar Muscat (Oman) gevlogen – KLM was hoofdsponsor van het Oranjebal in Oman, dus dat was een mooie gelegendheid voor een lang weekendje Muscat!

Het Oranjebal is het jaarlijkse feest van de Nederlandse vereniging. Meestal valt dit rond Koninginnedag (in Dubai dit jaar bijvoorbeeld op 23 april), maar in Muscat vieren ze het liever een maandje eerder, omdat de temperatuur dan nog wat aantrekkelijker is.

Het feest was weer groots aangepakt – het thema ”Amsterdam” kwam volledig tot zijn recht, doordat er een schitterend Amsterdams plein was nagebouwd, omringd met meters-hoge Amsterdamse grachtenpanden. Er stond ook een monument, net als op de Dam, en er was natuurlijk een FEBO en een ‘red light district’. Geweldig geklust allemaal!

Na het eten (indonesische toko) was het tijd voor echt feesten – de Nederlandse band Jamento kreeg uren lang alle 600-paar voetjes van de vloer. Al met al weer een fantastisch feest!

Vrijdag hebben we lekker rustig aan gedaan, aan het zwembad van het Intercontinental Hotel, en ’s avonds zijn we met de country manager lekker gaan eten in een Indiaase ‘fast-food’keten – klinkt misschien niet zo, maar we aten onze vingers er bij op!

En zaterdag zijn we vroeg op gestaan voor een bijzondere boot-tocht. Een open bootje voor 15 man vloog volle vaart de zee op. We hadden niet echt een idee van hoe de beste man wist waar hij heen ging. Maar een half uur later zagen we kleine vissersbootjes opdoemen, dus we zaten op de goeie plek. Daar op volle zee speelde zich namelijk een geweldig mooi samenspel af – de vissersbootjes waren aan het vissen op tonijn (yellow-fin), samen met een enorme school dolfijnen!!! Wat een fantastisch gezicht. Overal waar je keek, wel honderden dolfijnen! Moeilijk op de foto te krijgen, want ze leken in groepjes te werken, en ze waren alleen maar aan het jagen, niet met de bootjes bezig. De visserboten maakte dankbaar gebruik van de hulp van de dolfijnen – als de school dolfijnen een kant op zwom, duidde dat erop dat de dieper zwemmende tonijnen ook die kant op gingen. Dan probeerden de vissers zich voor de school dolfijnen uit te manouevreren, en snel hun lijntjes uit te gooien. Als de school dolfijnen (en tonijnen) plotseling afboog, moesten ze snel de lijnen binnen halen, en begon het spel weer van voor af aan. Een mooie, eerlijke manier van vissen, zonder netten, en ze waren al zeer tevreden met een enkele tonijn.

Daarna zijn keerden we terug naar de kust, en hebben we nog een stuk langs de kust gevaren – mooie rotspartijen en allemaal kleine eilandjes. Erg mooi!

Toen was het helaas weer tijd om naar huis te gaan. Maar het was een erg geslaagd weekend!

Liefs,

db