zondag 12 juli 2009

Een weekje er tussenuit

Inmiddels zijn we al weer 2 weken terug, maar we genieten nog na van een lange week in Z-Frankrijk & N-Italie.

Bas was op de woensdag al naar Parijs gevlogen voor een training op donderdag, en we hadden de vluchten zo gepland dat we vrijdagochtend ongeveer tegelijkertijd in Marseille zouden landen, Dieuwertje vloog via Amsterdam en Bas dus vanuit Parijs. Dieuwertje werd tijdens haar 4-uur overbrugging op Schiphol vrijdagochtend nog heel leuk verrast doordat Onno voor dag en dauw was opgestaan om samen koffie te drinken – hardstikke gezellig!

Op Marseille stond Josine ons op te wachten, en zijn we gelijk naar Roussillon gereden. Het huis wat Josine van de Kevin Kostner look-alike gehuurd had was erg leuk – een open woonverdieping beneden met openslaande deuren naar het terras, en natuurlijk weer een zwembad. Maar dat was veel te koud voor onze lichamen die inmiddels aan tropische temperaturen gewend zijn, dus wij hebben alleen toegekeken hoe Josine de kou trotseerde – dapper, hoor!

We hebben vier heerlijke dagen gehad. Door de Mistral was het niet te warm, waardoor het ideaal was om erop uit te gaan. De omgeving van Roussillon was op zijn mooist, met de olijfbomen, wijngaarden, cypressen, oker-rotsen, en de lavendelvelden vol in bloei. We hebben mooie wandelingen gemaakt, zijn naar de markt in Coustelet en naar Fontaine de Vaucluse geweest. En een avond gezellig bij Jean en Mariette gegeten. En als afsluiter nog bij Hans de Bruijn in de bergen gaan eten, en net als vorig jaar was het weer heerlijk! (al kwamen een paar van de 5 gangen, en de grappen tussen de gerechten door, ons wel erg bekend voor...)

Dinsdag hebben we een auto gehuurd, en zijn we op ons gemakje naar Cannobio gereden, een ritje van een uur of 7. Eind van de middag werden we warm onthaald door Betty en Loek, maar ook door de vele bekenden op de camping (waar Bas als kind altijd al kwam), zoals Rudy en Lisette, de eigenaren Maria en Alfredo, de fam van der Molen en de fam Del Sasso. We zaten in een mooi appartement, met uitzicht op de bergen en het meer.

Ook hier hebben we 4 geweldige dagen gehad, weer lekker gewandeld in de omgeving, een oversteek over het meer naar de markt in Luino (helaas niet met de draagvleugel boot – dat bleek een stille wens van Bas te zijn?!), en een schitterende tocht naar de Monte Rosa gletsjer (eehh, was het nou wel of niet de Monte Rosa?!). En elke dag heerlijk genieten van de Italiaanse keuken.


Natuurlijk was het allemaal weer veel te kort. Vanuit Milaan zijn we rechtstreeks terug naar Dubai gevlogen, waar we vol in de zomerse warmte belandden (40+ en vochtig, bah). Gelukkig hebben we over 6 weken weer een vakantie in het vooruitzicht – jaja, we hebben niks te klagen. Waar we dan heen gaan, dat weten we nog niet...

Liefs,

db