zondag 27 december 2015

Scottish Ball

Eind november hadden we een verrassend leuk feest - het Schotse bal. We hadden vooraf het gevoel dat we ons een beetje hadden laten strikken... Een bevriend stel had een keer in de groep gegooid 'joh, wie gaat er mee naar het Schotse bal? Is lachen, een kleinschalig feestje, lekker ongedwongen, platte schoenen mee voor een beetje Schots dansen, lekker whisky drinken...' Klonk leuk, dus voor we het wisten hadden we 20 man (overigens maar 1 echte Schot) bij elkaar die wel zin hadden in een feestje. Maar al snel bleek dat het "beetje Schots dansen" een bloedserieuze aangelegenheid was! Er waren zelfs 3 dansles avonden ingepland voor het zover was, want er waren tientallen verschillende huppeldansjes die geleerd moesten worden! Wij zijn naar 1 zo'n avond toegegaan. Anderhalf uur zwetend achter de feiten aangehuppeld kwamen wij tot de conclusie: dit wordt helemaal niks...!

Dus wat een verrassing toen uiteindelijk bleek - het Schotse Bal was echt een van de leukste avonden die we hier tot nu toe hebben gehad! Wat een pret, wat een ongedwongen gezelligheid, wat boffen we met zo'n leuke vriendengroep... En volgend jaar staan we er zeker weer!



 
 
 

 
 

 

Reijer 6 jaar

Op 21 november werd onze grote vent Reijer 6 jaar. En dat hebben we natuurlijk flink gevierd! Met zelfgemaakte cupcakes in de klas, en natuurlijk kadootjes, en een enorm feest in Fundazzle (enorme binnenspeeltuin) samen met klasgenootjes Sidney en Sarah, die ook 6 werden. Reijer aan het eind van de dag: This was the best day EVER!!! 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
  
 
 

Marco Polo Bridge en Wanping

Op een regenachtige vrijdagmorgen in november ben ik met mijn twee weeshuis 'collega's' na het bezoek aan het weeshuis naar een nabijgelegen toeristische trekpleister gegaan: de Marco Polo brug en het naastgelegen Wanping Town. De brug dateert uit 1192, en dankt zijn naam aan de woorden van Marco Polo, die 700 jaar geleden het volgende over de brug geschreven schijnt te hebben: 'On the river there is a bridge so beautiful that there is hardly any bridge in other places that can rival it. The engineering is perfect; it is a bridge unique in the world.' Ach... De leeuwtjes waren zeker een leuk detail!
Naast de brug ligt Wanping Town, het enige (?) resterende volledig ommuurde stadje in noord China, met een oppervlak van slechts 640m bij 320m, en twee stadspoorten. Er schijnt in 1937 flink gevochten te zijn met de Japanners, en er is nu ook een museum gebouwd ter herinnering aan de oorlog - dit besloten we te bewaren voor een ander bezoekje, wij zijn lekker gaan lunchen!

 
 
 
 
 

Brickyard at Mutianyu

Om het bezoek van Bomma extra te vieren, hebben we onszelf lekker getrakteerd op een nachtje in een prachtig huis bij de Chinese muur. Een traditioneel Chinees huisje omgetoverd tot een prachtig en sfeervol huis! De kinderen vonden de rots in de woonkamer het allerleukst, en ze wilden er eigenlijk wel blijven wonen... (En wij ook!)
 
 
 
 
 
 
 
  

 
De volgende dag natuurlijk tijd voor een wandeling op de muur. Erg mooi met de herfstkleuren! En met de laatste restjes sneeuw konden Reijer en Bomma nog mooi een paar sneeuwpopjes maken. Helaas was de glijbaan dicht, dus hebben we de stoeltjes lift een keer naar beneden genomen. Eens maar nooit weer! Iets te Chinees... Brrrr, heel eng.