Eind april
waren Robert, Neelie, Veerle en Lieke op bezoek. Het laatste bezoek in een
lange reeks. En voor het eerst 4 logees in huis! Maar zelfs met 4 volwassenen,
5 kinderen en in de middag ook een ayi in ons appartement, bleek het allemaal
prima te kunnen.
Helaas was net in deze periode onze vaste chauffeur door persoonlijke omstandigheden niet beschikbaar, maar RNVL waren al snel vertrouwd met het metro systeem in Beijing en wisten zo alle uithoeken van de stad te bereiken. Een enkel keertje regelden we een vervangende chauffeur, en zo zijn we zelfs een keer met zijn allen in de auto op pad gegaan – dat was wel even proppen!
Reijer vond het heerlijk om met Lieke te kunnen spelen en naar Flinne hadden we ook geen omkijken meer omdat Veerle zo fantastisch op haar paste.
Helaas was net in deze periode onze vaste chauffeur door persoonlijke omstandigheden niet beschikbaar, maar RNVL waren al snel vertrouwd met het metro systeem in Beijing en wisten zo alle uithoeken van de stad te bereiken. Een enkel keertje regelden we een vervangende chauffeur, en zo zijn we zelfs een keer met zijn allen in de auto op pad gegaan – dat was wel even proppen!
Reijer vond het heerlijk om met Lieke te kunnen spelen en naar Flinne hadden we ook geen omkijken meer omdat Veerle zo fantastisch op haar paste.
Tijdens hun
uitstapjes werden de meiden natuurlijk als sterren onthaald: ze moesten vaak op
de foto met leeftijdgenootjes en soms zelfs met stoere oudere jongens.
Zeker Lieke
bleek een echt Chineesje, ze wilde het liefst met stokjes eten en vond het
allemaal lekker. Maar ook de rest heeft genoten van al het lekkere eten!
De hutongs
waren toch wel weer het hoogtepunt, al bleek het op de Dag van de Arbeid
(iedereen vrij) in Nan Luogu Street zo druk dat we de kinderen niet meer zelf
wilden laten lopen. En met die mooie blonde kinderen op de schouders, terwijl
we nauwelijks stapvoets vooruitkwamen, was natuurlijk een ideale foto kans voor
de Chinezen – geen ontkomen aan! Gelukkig waren er ook rustigere steegjes te vinden...
Dit keer trouwens
ook voor ons een nieuw uitstapje: we zijn naar de Beijing Zoo geweest. Op zich
een keurige dierentuin die er prima uitziet, maar om de panda beren te zien
bleek niet zo gemakkelijk. Wat een drukte!
Daarna hebben we in de Zoo een boot genomen
naar het Zomerpaleis. De tocht zelf was niet erg bijzonder, behalve dat we in
een uur tijd 4 keer moesten overstappen. En voor onze medepassagiers waren wij ook
hier weer de attractie!
We hebben hartstikke gezellige tijd gehad met de familie Paparazzi!! Helaas zijn we vergeten om hun foto's over te nemen, maar hopelijk komt er nog een vervolg op dit verhaal met hun prachtige foto's. Voorlopig moeten we het hier maar mee doen...