zaterdag 17 mei 2014

Robert, Neelie, Veerle & Lieke

Eind april waren Robert, Neelie, Veerle en Lieke op bezoek. Het laatste bezoek in een lange reeks. En voor het eerst 4 logees in huis! Maar zelfs met 4 volwassenen, 5 kinderen en in de middag ook een ayi in ons appartement, bleek het allemaal prima te kunnen.  
Helaas was net in deze periode onze vaste chauffeur door persoonlijke omstandigheden niet beschikbaar, maar RNVL waren al snel vertrouwd met het metro systeem in Beijing en wisten zo alle uithoeken van de stad te bereiken. Een enkel keertje regelden we een vervangende chauffeur, en zo zijn we zelfs een keer met zijn allen in de auto op pad gegaan – dat was wel even proppen!
Reijer vond het heerlijk om met Lieke te kunnen spelen en naar Flinne hadden we ook geen omkijken meer omdat Veerle zo fantastisch op haar paste.
Tijdens hun uitstapjes werden de meiden natuurlijk als sterren onthaald: ze moesten vaak op de foto met leeftijdgenootjes en soms zelfs met stoere oudere jongens.
Zeker Lieke bleek een echt Chineesje, ze wilde het liefst met stokjes eten en vond het allemaal lekker. Maar ook de rest heeft genoten van al het lekkere eten!
De hutongs waren toch wel weer het hoogtepunt, al bleek het op de Dag van de Arbeid (iedereen vrij) in Nan Luogu Street zo druk dat we de kinderen niet meer zelf wilden laten lopen. En met die mooie blonde kinderen op de schouders, terwijl we nauwelijks stapvoets vooruitkwamen, was natuurlijk een ideale foto kans voor de Chinezen – geen ontkomen aan! Gelukkig waren er ook rustigere steegjes te vinden...
Dit keer trouwens ook voor ons een nieuw uitstapje: we zijn naar de Beijing Zoo geweest. Op zich een keurige dierentuin die er prima uitziet, maar om de panda beren te zien bleek niet zo gemakkelijk. Wat een drukte!
Daarna hebben we in de Zoo een boot genomen naar het Zomerpaleis. De tocht zelf was niet erg bijzonder, behalve dat we in een uur tijd 4 keer moesten overstappen. En voor onze medepassagiers waren wij ook hier weer de attractie! 
We hebben hartstikke gezellige tijd gehad met de familie Paparazzi!! Helaas zijn we vergeten om hun foto's over te nemen, maar hopelijk komt er nog een vervolg op dit verhaal met hun prachtige foto's. Voorlopig moeten we het hier maar mee doen...
 

woensdag 14 mei 2014

Zomaar wat foto's van de kinderen


 

 
 

 




Reijer - Experience China Week

Reijer had van 21-25 april de “Experience China Week” op school – een fantastische week voor de kinderen, waarin ze kennis konden maken met allerlei Chinese activiteiten: Chinese maskers en waaiers verven, Kung Fu les, in het park met een diabolo spelen en bellen blazen, Tai Chi les, naar de bloemenmarkt, een pandabeer knutselen, vliegeren, en met ‘penselen' met water op de stoep verven, enz., enz. En ook ontdekken hoe allerlei Chinese hapjes gemaakt worden en natuurlijk hoe ze smaken, zoals: Tang Hulu, Jianbing, Noodles en Dumplings. Wat een bofkont!
Op maandag was er ook nog een sportdag op school aan gekoppeld, en daar zijn Onno en Clariet nog gaan kijken, daarom hebben we deze mooie foto’s!

 
 
 
 

dinsdag 13 mei 2014

Onno en Clariet in Beijing

Op woensdag 9 april kwamen Onno en Clariet naar Beijing. Hun aankomst na een vermoeiende vlucht werd opgevrolijkt door een enthousiaste Flinne die op ze af rende, om bij Opa Tinus in de armen te vliegen – zijn vakantie was toen al geslaagd!
Ze hebben in de 2 weken die ze hier waren alle bekende hoogtepunten van de stad gezien: de Lama tempel, de Muur, Tempel of Heaven, Verboden Stad, het Zomer Paleis, noem maar op. Ze gingen meestal zelf op pad, een enkel keertje gebracht door Sun, maar meestal lekker zelf met de metro – lekker vrij om zelf te bepalen waar je heen wandelt door die grote stad. En waar je vervolgens lekker een terrasje opzoekt voor wat eten en een lekkere koude Tsingtao!

En bijna elke dag waren ze wel weer op tijd terug om Reijer van de bus te halen. Want de kleinkinderen waren misschien toch wel de allergrootste attractie van de vakantie. Lekker samen spelen, boekjes lezen, en natuurlijk heel veel knuffelen met hun nieuwste kleinkind Emmelijn.
 
En ze vielen bovendien met hun neus in de boter – tijdens hun bezoek was er ook een School Concert van Reijer, waar ze mee naar toe zijn geweest! Altijd leuk...
 
En de Paashaas was ook nog op bezoek:

En we hebben onze 9e trouwdag heel feestelijk gevierd – helaas zonder Bas (?!) want die was op reis. (Daisy keek haar ogen uit – is dit normaal in Nederland? Nou, voor een trouwdag, nee, niet echt... Haha!)
 
En Clariet heeft lekker gewinkeld en zelfs een mooie jurk speciaal laten maken!

Al met al waren het heerlijke weken, maar soms best vermoeiend...
(Sorry, Pap, ik kon het niet laten. Haha! Kus, D.)