Eerst begon een lichtshow (gepaard met sky-divers die van de toren af sprongen, maar die konden wij niet zien van zo ver af). En toen kwam het vuurwerk, het filmpje hieronder geeft een korte impressie, het was GEWELDIG! En tot slot weer een lichtshow met schijnwerpers alle kanten op.

Maar de geweldige show en de aankondiging van de 828 m hoogte was de volgende dag niet hetgene waar iedereen over sprak... Nee, want totaal onverwachts is de toren opeens van naam veranderd – hij heet niet meer de Burj Dubai, maar de Burj Khalifa – naar de regerende sheikh van Abu Dhabi! En hier wist echt helemaal niemand op voorhand iets van af?!
Nu weten we dus wat Dubai heeft moeten inleveren voor de miljardensteun die ze recent hebben ontvangen van de rijke buurman. En zo heeft Sheikh Khalifa nu dus “de grootste”... Wat een mannetjes.
Overigens is die naamsverandering ook geen kleinigheidje. Alle bewegwijzering, wegenkaarten, etc etc moeten worden aangepast. En zeker voor de souvenir-industrie is het een grote strop, wat moeten zij nu met al die Burj Dubai spullen?! We zijn benieuwd wat in de toekomst de gehanteerde naam zal blijken...













