dinsdag 3 juni 2014

Tuanjiehu Park

Het is hier inmiddels volop zomer. De temperaturen liggen gemiddeld net boven de 30 graden, heerlijk! Af en toe wordt het wat warmer, met laatst zelfs een uitschieter naar 42 graden. En af en toe klaart de lucht weer lekker op na een goeie onweersbui – en dan komen de regenlaarsjes uit de kast. Lekker in de plassen stampen!

Maandag 2 juni was een nationale feestdag – Dragon Boat Festival. Wij hebben qua viering weinig meegemaakt, behalve dat we de ‘sticky rice’ pakketjes geproefd hebben die je traditiegetrouw op deze dag hoort te eten - mwaah, ze smaakten matig... Maar wij hebben van Bas zijn vrije dag gebruik gemaakt door naar het Tuanjiehu Park te gaan. Dat ligt hier vlak bij (voor de kenners: iets naar het noorden, aan de 3e ringweg), en daar is een groot openlucht zwembad. Gezellig met wat andere gezinnen ’s ochtends de spullen gepakt, en lekker een paar uur genoten van het zandstrand en de glijbanen!

Het park zelf was trouwens ook heel leuk, en er werd volop gedanst, en (rol)schaats les gegeven. Erg leuk!

Great Wall Music Festival 2014.06.01

Op zondag 1 juni ging Bas met een grote groep bekenden uit de buurt naar het Great Wall Music Festival – super gezellig en natuurlijk goeie muziek, met als hoogtepunt Afrojack en Armin van Buuren! Helaas heeft het van 6 tot 9 uur gegoten van de regen, maar dat mocht de pret niet drukken.





En de hele organisatie was natuurlijk lekker Chinees: nergens iets te eten te krijgen, de drank veel te snel uitverkocht, en de lichteffecten hielden er regelmatig mee op... Zoek de verschillen!

Dieuwertje baalde enorm, want zij kon helaas niet mee (wij kunnen Emmelijn nog niet een hele dag alleen bij Daisy te laten). Als “wraak” daarom hier wat leuke selfies van Bas, haha!!


En voor de echte liefhebbers hier nog twee filmpjes.
Het begin... Na lang wachten hoor je dan eindelijk de sirene... En dan!

En ook het begin van Armin van Buuren mag natuurlijk niet ontbreken!