Het is hier
inmiddels volop zomer. De temperaturen liggen gemiddeld net boven de 30 graden,
heerlijk! Af en toe wordt het wat warmer, met laatst zelfs een uitschieter naar
42 graden. En af en toe klaart de lucht weer lekker op na een goeie onweersbui –
en dan komen de regenlaarsjes uit de kast. Lekker in de plassen stampen!
Maandag 2 juni
was een nationale feestdag – Dragon Boat Festival. Wij hebben qua viering
weinig meegemaakt, behalve dat we de ‘sticky rice’ pakketjes
geproefd hebben die je traditiegetrouw op deze dag hoort te eten - mwaah, ze smaakten matig... Maar wij
hebben van Bas zijn vrije dag gebruik gemaakt door naar het Tuanjiehu Park te
gaan. Dat ligt hier vlak bij (voor de kenners: iets naar het noorden, aan de 3e
ringweg), en daar is een groot openlucht zwembad. Gezellig met wat andere
gezinnen ’s ochtends de spullen gepakt, en lekker een paar uur genoten van het
zandstrand en de glijbanen!
Het park zelf
was trouwens ook heel leuk, en er werd volop gedanst, en (rol)schaats les
gegeven. Erg leuk!











