zaterdag 7 november 2009

Bezoek uit NL en de VS

Op 15 october was Dieuwertje’s laatste werkdag en begon haar zwangerschapsverlof, en dat ging gepaard met twee weken van bezoek uit NL en de VS.

Op 16 october kwamen Nienke, Lotte en Wieger aan op het vliegveld. Helaas kon Menno niet mee, maar in plaats daarvan was Josine er bij. Voor Nienke en Josine was het niet de eerste keer dat ze hier waren, dus het was niet zo nodig om alle trekpleisters nog een keer af te gaan. En voor Lotte en Wieger was het natuurlijk al een groot feest dat er een zwembad en een speeltuintje aan de overkant van de straat liggen!

Toch waren er nog de nodige nieuwtjes te bekijken, hier een kleine opsomming:
- The Walk at Dubai Marina, waar je lekker in de fonteintjes kunt spelen, en waar je hele leuke dieren-handdoeken kunt kopen.

- Dubai Mall, met ijsbaan en aquarium. Vooral Wieger kon geen genoeg krijgen van al die vissen. Maar aan het eind kreeg hij de schrik van zijn leven toen hij in de gaten kreeg dat de steen die hij aan het beklimmen was eigenlijk een levensgroot standbeeld van een zeehond was! Toen was het voor Wieger wel even genoeg met al die dieren...
- Atlantis Hotel, met bijbehorend aquarium (waar walvishaai helaas nog steeds rondzwemt). Weer zat Wieger met zijn neus aan het glas geplakt, hij vond al die vissen geweldig! De schrik zat er even goed in toen Josine opeens haar portemonee kwijt was, maar dat er nauwelijks criminaliteit in Dubai is werd maar weer eens bewezen doordat de portemonee gewoon bij de gevonden voorwerpen terecht was gekomen, met al het geld en credit cards er nog in!
- Nienke en Dieuwertje zijn samen nog een dagje naar Abu Dhabi geweest, naar de Zayed Mosque, naar het Emirates Palace Hotel, en ook nog een tourtje over Dieuwertje’s werk-site. Hardstikke leuk!
- Op 20 october was Lotte jarig, ze werd 5 jaar! Dat moest natuurlijk gevierd worden, met veel cadeautjes en een mooie lekkere taart die Lotte zelf had gebakken met Bomma (=Josine).
En we voor haar verjaardag naar Wild Wadi geweest, het water-park naast de Burj Al Arab. Lotte vond de glijbanen helemaal geweldig, en vond het maar flauw dat zij niet in de grootste glijbanen mocht, want ze was toch al 5 jaar?!

- Souk Bahar, met de fantastische fonteinen-show aan de voet van de Burj Dubai.

Nienke en de kinderen zijn na een week weer vertrokken, maar inmiddels was Susan (een vriendin van Josine uit de VS) over gekomen.
Het was ongelofelijk leuk om iemand rond te leiden die zoveel interesse toonde in de cultuur, wetende dat ze vooraf gevoed was met de nodige media-vooroordelen over het Midden Oosten. En voor ons ook weer eens goed om in de geschiedenis en gewoontes van de UAE te duiken! Hier een paar van de highlights die we met Susan bezocht hebben:

Liefs, db
PS: de bolle buik van Dieuwertje lijkt wel wat op die van de Burj al Arab, vinden jullie ook niet?