Lieve allemaal,
Het is al weer even geleden dat we de weblog hebben bijgewerkt. Maar we hebben het ook zo druk gehad met leuke dingen doen!
De laatste keer dat we wat geschreven hebben, was Josine (moeder van Dieuwertje) hier nog op bezoek. We hebben samen nog veel leuke dingen beleefd. Zo hebben we die vrijdag bijvoorbeeld een dagtochtje gemaakt naar Al Ain, de 2e stad van emiraat Abu Dhabi. Al Ain ligt helemaal in het binnenland, midden in de woestijn, tegen de grens met Oman. Sterker nog: de grens met Oman loopt dwars door het stadje heen. De rit ernaartoe was al een ervaring op zich, voor Dieuwertje de eerste keer dat ze uit de stad echt de woestijn in ging.

Pal naast Al Ain ligt de Jebel Hafeet, de hoogste berg van de U.A.E. Het is een uitloper van de bergen van Oman, en ligt nagenoeg in zijn eentje, omgeven door laag-gelegen woestijn gebieden. Via een keurig aangelegde weg kun je helemaal omhoog rijden, en onder weg heb je prachtige uitzichten over de omgeving. Je ziet Al Ain liggen (nogal uitgestrekt), en even verderop zie je ook de mooie rode zand-duinen. Op de top van de berg is een hotel gebouwd, waar je in de tuinen kunt genieten van een drankje, en natuurlijk van het schitterende uitzicht!
Al Ain zelf stelde niet zo heel veel voor. Tenminste, niet op vrijdag, als alles dicht is, en de hoog aangeschreven kamelenmarkt onvindbaar blijkt?! We zijn nog wel even door de eeuwenoude oase in het centrum van het stadje gereden, een sterk staaltje irrigatie-techniek. Een enorm woud aan palmbomen, doorkruist door kleine kanaaltjes en dammetjes om het water uit natuurlijke bronnen door de velden te geleiden.
Op zondag is Josine weer terug naar Nederland gevlogen, en woensdagochtend werd zij afgelost door de volgende twee bezoekers: Betty (moeder van Bas) en Loek. Omdat het eind van het jaar al weer voor de deur staat, en Bas nog een paar vrije dagen moet opmaken voor het einde van het jaar, heeft Bas lekker vrij genomen om samen met hen de stad te verkennen.

Natuurlijk zijn alle al wat bekendere attracties weer aan bod gekomen: Dubai Marina, de Mall of the Emirates, het Burj Al Arab, de oude souks bij de Creek, enz, enz. Ook de Souk Madinat was weer een bezoekje waard, en die was inmiddels volledig in Kerst-sferen aangekleed: overal kerstbomen, kerstmannen, arresleetjes, er was een kerstmarkt waar je kerstversiering en gluhwein kon kopen, en er was zelfs een kunstijsbaan. Maar dat het allemaal toch niet helemaal bij de plaatselijke cultuur hoort bleek wel, toen het overwegend Thaise kerstkoor haar eerste noten begon te zingen: zo vals hebben de Jingle Bells nog niet eerder geklonken?!


Maar we hebben ook weer wat nieuwe attracties bezocht. Bij de Burj Dubai wordt momenteel bijvoorbeeld een nieuw uitgaansgebied afgerond, en daar wordt volop voor geadverteerd. Dat was dus wel een bezoekje waard. De Burj Dubai is van zo dichtbij nog steeds overweldigend groot, hij is nu tegen de 600m hoog en moet nog zeker 200m hoger worden. Aan de voet van de toren komt (natuurlijk) een enorme Mall, dit moet dan weer de grootste ter wereld worden. En ook worden er weer waterpartijen aangelegd en een boulevard met terrasjes eromheen. Als het straks af is, zal het wel weer een leuk alternatief vormen voor Dubai Marina en de Souk Madinat.


Verder hebben we een kijkje genomen op de Camel Race Track. Helaas op een dag dat er geen wedstrijden gehouden werden, maar er was wel een markt waar de onmisbaarheden voor de kamelen-sport gekocht kunnen worden – nou, dat komt natuurlijk wel van pas?!
En eergister was het natuurlijk Kerstmis! Het is toch lastig gebleken om hier in deze zonnige omgeving echt in de Kerststemming te komen. Maar mede dankzij de aanwezigheid van Betty en Loek (en hun kadootjes onder de kerstboom!) is het toch wel een hele mooie Kerst geworden. Overdag hebben we zoals gebruikelijk wel nog even aan het zwembad gelegen – dat wordt tegenwoordig verwarmd, want het is buiten ‘nog maar’ 25 graden, dus dat water is natuurlijk akelig koud! En voor ons Kerstdiner hebben we een leuke cruise gemaakt over de Creek in een dhow, een traditioneel arabisch vrachtschip – al met al een bijzondere en leuke 1e Kerst in Dubai.
Wij hopen dat jullie ook allemaal van je Kerst hebben genoten, en we wensen jullie bij deze alvast alle beste wensen voor 2008!
Liefs,
db
Het is al weer even geleden dat we de weblog hebben bijgewerkt. Maar we hebben het ook zo druk gehad met leuke dingen doen!
De laatste keer dat we wat geschreven hebben, was Josine (moeder van Dieuwertje) hier nog op bezoek. We hebben samen nog veel leuke dingen beleefd. Zo hebben we die vrijdag bijvoorbeeld een dagtochtje gemaakt naar Al Ain, de 2e stad van emiraat Abu Dhabi. Al Ain ligt helemaal in het binnenland, midden in de woestijn, tegen de grens met Oman. Sterker nog: de grens met Oman loopt dwars door het stadje heen. De rit ernaartoe was al een ervaring op zich, voor Dieuwertje de eerste keer dat ze uit de stad echt de woestijn in ging.

Pal naast Al Ain ligt de Jebel Hafeet, de hoogste berg van de U.A.E. Het is een uitloper van de bergen van Oman, en ligt nagenoeg in zijn eentje, omgeven door laag-gelegen woestijn gebieden. Via een keurig aangelegde weg kun je helemaal omhoog rijden, en onder weg heb je prachtige uitzichten over de omgeving. Je ziet Al Ain liggen (nogal uitgestrekt), en even verderop zie je ook de mooie rode zand-duinen. Op de top van de berg is een hotel gebouwd, waar je in de tuinen kunt genieten van een drankje, en natuurlijk van het schitterende uitzicht!
Al Ain zelf stelde niet zo heel veel voor. Tenminste, niet op vrijdag, als alles dicht is, en de hoog aangeschreven kamelenmarkt onvindbaar blijkt?! We zijn nog wel even door de eeuwenoude oase in het centrum van het stadje gereden, een sterk staaltje irrigatie-techniek. Een enorm woud aan palmbomen, doorkruist door kleine kanaaltjes en dammetjes om het water uit natuurlijke bronnen door de velden te geleiden.
Op zondag is Josine weer terug naar Nederland gevlogen, en woensdagochtend werd zij afgelost door de volgende twee bezoekers: Betty (moeder van Bas) en Loek. Omdat het eind van het jaar al weer voor de deur staat, en Bas nog een paar vrije dagen moet opmaken voor het einde van het jaar, heeft Bas lekker vrij genomen om samen met hen de stad te verkennen.

Natuurlijk zijn alle al wat bekendere attracties weer aan bod gekomen: Dubai Marina, de Mall of the Emirates, het Burj Al Arab, de oude souks bij de Creek, enz, enz. Ook de Souk Madinat was weer een bezoekje waard, en die was inmiddels volledig in Kerst-sferen aangekleed: overal kerstbomen, kerstmannen, arresleetjes, er was een kerstmarkt waar je kerstversiering en gluhwein kon kopen, en er was zelfs een kunstijsbaan. Maar dat het allemaal toch niet helemaal bij de plaatselijke cultuur hoort bleek wel, toen het overwegend Thaise kerstkoor haar eerste noten begon te zingen: zo vals hebben de Jingle Bells nog niet eerder geklonken?!


Maar we hebben ook weer wat nieuwe attracties bezocht. Bij de Burj Dubai wordt momenteel bijvoorbeeld een nieuw uitgaansgebied afgerond, en daar wordt volop voor geadverteerd. Dat was dus wel een bezoekje waard. De Burj Dubai is van zo dichtbij nog steeds overweldigend groot, hij is nu tegen de 600m hoog en moet nog zeker 200m hoger worden. Aan de voet van de toren komt (natuurlijk) een enorme Mall, dit moet dan weer de grootste ter wereld worden. En ook worden er weer waterpartijen aangelegd en een boulevard met terrasjes eromheen. Als het straks af is, zal het wel weer een leuk alternatief vormen voor Dubai Marina en de Souk Madinat.


Verder hebben we een kijkje genomen op de Camel Race Track. Helaas op een dag dat er geen wedstrijden gehouden werden, maar er was wel een markt waar de onmisbaarheden voor de kamelen-sport gekocht kunnen worden – nou, dat komt natuurlijk wel van pas?!
En eergister was het natuurlijk Kerstmis! Het is toch lastig gebleken om hier in deze zonnige omgeving echt in de Kerststemming te komen. Maar mede dankzij de aanwezigheid van Betty en Loek (en hun kadootjes onder de kerstboom!) is het toch wel een hele mooie Kerst geworden. Overdag hebben we zoals gebruikelijk wel nog even aan het zwembad gelegen – dat wordt tegenwoordig verwarmd, want het is buiten ‘nog maar’ 25 graden, dus dat water is natuurlijk akelig koud! En voor ons Kerstdiner hebben we een leuke cruise gemaakt over de Creek in een dhow, een traditioneel arabisch vrachtschip – al met al een bijzondere en leuke 1e Kerst in Dubai.
Wij hopen dat jullie ook allemaal van je Kerst hebben genoten, en we wensen jullie bij deze alvast alle beste wensen voor 2008!
Liefs,
db











































