Eindelijk komt het er dan toch van: een laatste blog om ons avontuur in Dubai nu ook in woord af te sluiten. Wat is er allemaal gebeurd de afgelopen maanden?
In april waren we nog voor een weekje in Nederland – maar dat werden 2 weken vanwege de vulkaan-as. Mooie gelegenheid om Reijer aan alle familie en vrienden in NL voor te stellen.



En in juni zijn we ook nog een paar dagen naar Roussilon geweest, als mini-zomervakantie: even de hitte van Dubai ontvluchten.
In april waren we nog voor een weekje in Nederland – maar dat werden 2 weken vanwege de vulkaan-as. Mooie gelegenheid om Reijer aan alle familie en vrienden in NL voor te stellen.




En in juni zijn we ook nog een paar dagen naar Roussilon geweest, als mini-zomervakantie: even de hitte van Dubai ontvluchten.
In de laatste maanden in Dubai hebben we ook nog wat bezoek gehad: in mei kwamen Martijn en Marcelle (toen nog met dikke buik, maar inmiddels net trotse ouders van Tim). En in juli kwam Josine om te helpen met voorbereiden voor de verhuizing.





Ook hebben we die laatste maanden goed gebruikt om nog van Dubai te genieten en zijn we 2 keer de Burj Khalifa opgeweest (naar 440m hoogte, de top is ca. 825m). Een prachtige ervaring met schitterend uitzicht over de andere "kleine" wolkenkrabbers en de Dubai Fountain. 


Het was ook de tijd van het WK voetbal en de meeste wedstrijden hebben we thuis, in het oranje gekleed samen met onze vrienden bekeken - hardstikke gezellig. Voor de finale was Bas in Amsterdam, maar we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Het had zo mooi kunnen zijn...

Dan de verhuizing: maar liefst 3x zijn we ‘verhuisd’ in een periode van 2 maanden. Eerst werden onze spullen begin augustus in de zeecontainer gedaan en zijn we voor de laatste 2 weken in Dubai in een hotel-appartement niet ver van ons huis getrokken. Daar hadden we mooi uitzicht op de ‘Chrysler buildings’ en de Sjeikh Zayed snelweg.



Het was ook de tijd van het WK voetbal en de meeste wedstrijden hebben we thuis, in het oranje gekleed samen met onze vrienden bekeken - hardstikke gezellig. Voor de finale was Bas in Amsterdam, maar we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Het had zo mooi kunnen zijn...


Dan de verhuizing: maar liefst 3x zijn we ‘verhuisd’ in een periode van 2 maanden. Eerst werden onze spullen begin augustus in de zeecontainer gedaan en zijn we voor de laatste 2 weken in Dubai in een hotel-appartement niet ver van ons huis getrokken. Daar hadden we mooi uitzicht op de ‘Chrysler buildings’ en de Sjeikh Zayed snelweg.
Vervolgens zijn we op 12 augustus definitief naar NL vertrokken. Wel raar om te weten dat we hier alleen nog maar terug zouden komen als toerist, maar gelukkig vertrokken we wel op de juiste tijd in het jaar: het was inmiddels bloedheet en de Ramadan begon een dag erna. Niet de leukste periode om in Dubai te zijn.
In NL hebben we uiteindelijk bijna 5 weken bij Josine gewoond, want de boot met onze spullen deed er wat langer over dan we gedacht hadden. Bas is gelijk aan het werk gegaan, maar Dieuwertje heeft lekker een paar weken vrij genomen. Ook konden we zo nog mooi het huis in Voorburg een beetje opknappen. Op zich zag het huis er nog geweldig uit, maar met hulp van Robert hebben we toch een paar muren nog een likje verf gegeven. En het oerwoud in de achtertuin moest ook flink onder handen genomen worden! Op 16 september konden we lekker weer naar ons oude stekkie terug – grappig trouwens, verhuizen naar je eigen huis: je weet precies waar alle spullen moeten staan!
Inmiddels zijn we weer helemaal gewend, wij hebben onze draai weer gevonden op het werk en Reijer doet het goed met 4 dagen op de creche. Op woensdag genieten Reijer en Dieuwertje lekker van een dagje samen. Verder is onze kleine man een maand geleden al weer 1 jaar geworden. Wat gaat de tijd snel.

Hoe is de terugkeer ons bevallen? Voorop staat dat we er volop van genieten om al onze familie en vrienden weer veel vaker te kunnen zien. Maar we missen het warme weer wel, en ook het rustige vrije leventje dat we daar hadden. Hier is het toch een meer gehaast bestaan – naast het werk is er zo veel te doen, zoveel mensen om mee af te spreken. Vandaar ook dat we pas na ruim 4 maanden eindelijk de tijd gevonden hebben om deze blog af te maken!
Wie weet komt er in de toekomst nog eens nieuw buitenlands avontuur met een nieuwe weblog, maar voor de db-dubai-blog is dit het slot.
Bedankt voor alle leuke en lieve reacties de afgelopen jaren, voor de leuke berichtjes terug over hoe het in Nederland ging, en voor het met ons meeleven tijdens onze fantastische jaren in Dubai. Hopelijk tot snel ziens in NL en alvast een mooi 2011 gewenst.
Liefs,
Bas, Dieuwertje en Reijer
In NL hebben we uiteindelijk bijna 5 weken bij Josine gewoond, want de boot met onze spullen deed er wat langer over dan we gedacht hadden. Bas is gelijk aan het werk gegaan, maar Dieuwertje heeft lekker een paar weken vrij genomen. Ook konden we zo nog mooi het huis in Voorburg een beetje opknappen. Op zich zag het huis er nog geweldig uit, maar met hulp van Robert hebben we toch een paar muren nog een likje verf gegeven. En het oerwoud in de achtertuin moest ook flink onder handen genomen worden! Op 16 september konden we lekker weer naar ons oude stekkie terug – grappig trouwens, verhuizen naar je eigen huis: je weet precies waar alle spullen moeten staan!
Inmiddels zijn we weer helemaal gewend, wij hebben onze draai weer gevonden op het werk en Reijer doet het goed met 4 dagen op de creche. Op woensdag genieten Reijer en Dieuwertje lekker van een dagje samen. Verder is onze kleine man een maand geleden al weer 1 jaar geworden. Wat gaat de tijd snel.

Hoe is de terugkeer ons bevallen? Voorop staat dat we er volop van genieten om al onze familie en vrienden weer veel vaker te kunnen zien. Maar we missen het warme weer wel, en ook het rustige vrije leventje dat we daar hadden. Hier is het toch een meer gehaast bestaan – naast het werk is er zo veel te doen, zoveel mensen om mee af te spreken. Vandaar ook dat we pas na ruim 4 maanden eindelijk de tijd gevonden hebben om deze blog af te maken!
Wie weet komt er in de toekomst nog eens nieuw buitenlands avontuur met een nieuwe weblog, maar voor de db-dubai-blog is dit het slot.
Bedankt voor alle leuke en lieve reacties de afgelopen jaren, voor de leuke berichtjes terug over hoe het in Nederland ging, en voor het met ons meeleven tijdens onze fantastische jaren in Dubai. Hopelijk tot snel ziens in NL en alvast een mooi 2011 gewenst.
Liefs,
Bas, Dieuwertje en Reijer


