Lieve allemaal,
Na lange tijd van stilte is het de hoogste tijd voor een bericht uit Dubai. En we hebben veel te vertellen!
Eerst even wat achtergrond informatie: onze goeie vrienden Annemagreet en Steffen wonen al twee jaar in Bahrein, waar Steffen voor Boskalis werd uitgezonden. Afgelopen februari is Steffen gevraagd om voor Boskalis 6 weken in the springen bij het project waar Dieuwertje werkt in Abu Dhabi. Dus Annemagreet en Steffen hebben een aantal weken lekker dichtbij gezeten – en dat stond garant voor een hoop gezelligheid. Voor Dieuwertje betekende het ten eerste gezelligheid op kantoor met Steffen, en af en toe leuke lunches met Anne tussendoor.
En begin maart zijn Anne en Steffen ook (voor de 2e keer) een weekendje in Dubai komen logeren. Samen met Aukje (ook bekende uit Delft, werkt hier voor Van Oord) zijn we vrijdag de woestijn in getrokken, en daarna doorgereden naar de Hatta Pools (Oman) voor een picknick lunch. Eind van de middag zijn we naar de Emirates Towers gereden, om coctails te drinken in de lounge-bar in het topje van een van de torens – geweldig uitzicht! En voor de Sterren die dit lezen... Mooi, he, zo’n zilveren kameel?!




Zaterdag hebben wel lekker liggen relaxen bij het zwembad. Gewoon, gezellig een boekje lezen, en een beetje kletsen. Eigenlijk heel gek – zo gezellig en vertrouwd, maar dan in een heel andere omgeving dan je gewend was in NL. Zaterdag avond moesten er toch maar weer cocktails gedronken worden – deze keer in de Skyview Bar van de Burj Al Arab.
Een week later was de beurt aan Onno, de vader van Dieuwertje. Die is het Paasweekend een paar dagen langs geweest. In een aardig tempo hebben we hem alle bezienswaardigheden van Dubai laten zien: de Creek, de Mall of the Emirates, Dubai Marina, de Burj Dubai, Palm Jumeirah, Irish Village, Souk Madinat Jumeirah, de woestijn, enz. enz. Gelukkig was er ook tijd voor ontspanning – Onno heeft dagelijks gebruik gemaakt van het zwembad, ondanks de absurde watertemperatuur van 37 graden! (Inmiddels wordt het zwembad weer gekoeld tot een comfortabele 30 graden – maar kouder moeten ze het ook niet maken?!) Zoals verwacht vond Onno de Creek helemaal geweldig – degenen die hem goed kennen zullen zijn tevreden en geconcentreerde blik herkennen, van toen hij naar alle drukte van de abra’s (watertaxi’s) zat te kijken, om te ontdekken hoe het voorrangssysteem bij de steigers nou precies werkte...



Weer een week later was Josine, de moeder van Dieuwertje, voor een paar dagen in Dubai, speciaal ingevlogen om onze verjaardagen te komen vieren. We hebben vooral lekker ontspannen getut aan het zwembad, veel gelezen, wat gewinkeld, naar de Dubai Art Fair in Bastakya (oude stad) geweest, en lekker geBBQd. Voor de verjaardagen hebben we van elkaar en van Josine een hele mooie digitale spiegel-reflex camera gekregen – van Robert hebben we gezien wat een mooie foto’s je hiermee kunt maken, dus hopelijk kunnen we binnenkort wat moois aan jullie laten zien. Verder zijn de verjaardagen gevierd met veel telefoontjes en emails, een huis-gemaakte chocolade taart, en een heerlijk etentje op een mooie veranda van een resort aan de Creek.



Dinsdagnacht vertrok Josine, en woensdagochtend stond Stein al weer op de stoep – die was een dagje eerder naar Dubai gevlogen, en moest de dagen erna op pad met de hoge heren van Boskalis tijdens hun rondreis door de regio. In een dag is het natuurlijk niet mogelijk om een goed beeld te krijgen van Dubai, maar het was wel hardstikke gezellig. En samen carpoolen in NL is prima te vergelijken met samen carpoolen tussen Dubai en Abu Dhabi!
Bas is die middag naar Johannesburg gevlogen, voor een 2-daagse conventie met ruim 200 AF/KLM collega’s uit Afrika en het Midden Oosten. Het waren gezellige en ontspannen dagen, goed voor de team-building, met veel presentaties en workshops, en ’s avonds heerlijke diners met Zuid Afrikaanse entertainment (zang en dans). Het bezoek werd afgesloten met een rondreis door Soweto en een bezichtiging van het huis van Nelson Mandela.
Intussen is Dieuwertje op vrijdag naar Bahrein gevlogen (Annemagreet was inmiddels weer terug naar huis, Steffen moest helaas nog in Abu Dhabi werken). Vrijdag is voornamelijk besteed aan sight-seeing. De kamelen-boerderij, met 400 hobby-kamelen van de oom van de koning, was een topper. Je kon gewoon tussen de kamelen doorlopen en ze aaien, en de ‘gids’ wist precies hoe het zat met al die kamelen. Hij kende alle namen van de kamelen, maar was met name geinteresseerd in het ons uitleggen van hoe vaak de dieren sex hadden... beetje dubieus?!



Zaterdag zijn Anne en Dieuwertje heerlijk gaan ontspannen in een spa, en daarna de Mall in gedoken. Daar waren ze zo druk met shoppen, dat ze volledig verrast werden toen ze nog in een pashokje stonden, en Bas opbelde dat hij al op het vliegveld stond?! Oh, jee, rennen!!! ’s Avonds hebben we met zijn drieën gegeten in La Fontaine, een schitterend gerenoveerd complex in een oude wijk van Manama.
En zondag was de dag van de F1 - in Bahrein met veel trots “our race” genaamd. De kaartjes waren geregeld door Boskalis, dus we zaten met een grote groep NLers op de tribune, en Anne had haar vriendin Jenny ook nog meegenomen. Het was een geweldig spectakel. Wat een geweld, wat een herrie! We hadden fantastische stoelen, aan het eind van het lange rechte stuk van de start-finish, met uitzicht op de 1e bocht (garantie op spannende inhaalmanoeuvres), en zicht op het invoegen van de auto’s die uit de pit-straat kwamen. Na afloop van de race ging de gezelligheid op het circuit nog lang door, met muziek, standjes, en ’s avonds nog een concert van Akon (bekende R&B/rapper). Helaas konden we dat niet meer meemaken, want wij moesten weer bijtijds terug naar Dubai.




Nou, maart was dus een geweldige en drukke maand! Het lijkt nu misschien alsof we alleen maar lopen te feesten hier, maar gedurende dit alles wordt er natuurlijk ook nog hard gewerkt. Bas heeft zijn eerste tussentijdse beoordeling gekregen, en is erg tevreden over het positieve resultaat. Hij is dan ook al helemaal ingewerkt, en vertrouwd met zijn nieuwe functie. Volgende week staat er weer een trip naar Parijs op het programma, en in de komende maanden zal hij de verschillende regio-kantoren weer mogen gaan bezoeken.
Het project van Dieuwertje is de opstart-fase voorbij. De werkelijke uitvoering op site is in volle gang, en de lastigste opstart-problemen zijn achter de rug. Daarom wordt het voor haar tijd om te kijken naar een andere invulling van haar rol binnen het project – de opvolging van milieu maatregelen past toch niet helemaal bij haar ingenieurs-achtergrond, dus ze kijkt uit naar nieuwe mogelijkheden binnen het project.
Dat was het weer voor deze maand. Liefs,
db
PS: Ook hier in de UAE heeft de film van Wilders het nodige stof doen opwaaien. Maar toch blijkt ook hier dat er maar weinig mensen zijn die echt weten wat er nou precies aan de hand is. Deze foto in de krant, over een betoging in Pakistan, maakt wel heel duidelijk dat mensen vooral protesteren tegen het idee van een anti-Islam film, maar dat ze niet precies hebben begrepen wie de film nou gemaakt heeft...?! Je zou toch maar echt Garret Weldon heten...?

Na lange tijd van stilte is het de hoogste tijd voor een bericht uit Dubai. En we hebben veel te vertellen!
Eerst even wat achtergrond informatie: onze goeie vrienden Annemagreet en Steffen wonen al twee jaar in Bahrein, waar Steffen voor Boskalis werd uitgezonden. Afgelopen februari is Steffen gevraagd om voor Boskalis 6 weken in the springen bij het project waar Dieuwertje werkt in Abu Dhabi. Dus Annemagreet en Steffen hebben een aantal weken lekker dichtbij gezeten – en dat stond garant voor een hoop gezelligheid. Voor Dieuwertje betekende het ten eerste gezelligheid op kantoor met Steffen, en af en toe leuke lunches met Anne tussendoor.
En begin maart zijn Anne en Steffen ook (voor de 2e keer) een weekendje in Dubai komen logeren. Samen met Aukje (ook bekende uit Delft, werkt hier voor Van Oord) zijn we vrijdag de woestijn in getrokken, en daarna doorgereden naar de Hatta Pools (Oman) voor een picknick lunch. Eind van de middag zijn we naar de Emirates Towers gereden, om coctails te drinken in de lounge-bar in het topje van een van de torens – geweldig uitzicht! En voor de Sterren die dit lezen... Mooi, he, zo’n zilveren kameel?!




Zaterdag hebben wel lekker liggen relaxen bij het zwembad. Gewoon, gezellig een boekje lezen, en een beetje kletsen. Eigenlijk heel gek – zo gezellig en vertrouwd, maar dan in een heel andere omgeving dan je gewend was in NL. Zaterdag avond moesten er toch maar weer cocktails gedronken worden – deze keer in de Skyview Bar van de Burj Al Arab.
Een week later was de beurt aan Onno, de vader van Dieuwertje. Die is het Paasweekend een paar dagen langs geweest. In een aardig tempo hebben we hem alle bezienswaardigheden van Dubai laten zien: de Creek, de Mall of the Emirates, Dubai Marina, de Burj Dubai, Palm Jumeirah, Irish Village, Souk Madinat Jumeirah, de woestijn, enz. enz. Gelukkig was er ook tijd voor ontspanning – Onno heeft dagelijks gebruik gemaakt van het zwembad, ondanks de absurde watertemperatuur van 37 graden! (Inmiddels wordt het zwembad weer gekoeld tot een comfortabele 30 graden – maar kouder moeten ze het ook niet maken?!) Zoals verwacht vond Onno de Creek helemaal geweldig – degenen die hem goed kennen zullen zijn tevreden en geconcentreerde blik herkennen, van toen hij naar alle drukte van de abra’s (watertaxi’s) zat te kijken, om te ontdekken hoe het voorrangssysteem bij de steigers nou precies werkte...



Weer een week later was Josine, de moeder van Dieuwertje, voor een paar dagen in Dubai, speciaal ingevlogen om onze verjaardagen te komen vieren. We hebben vooral lekker ontspannen getut aan het zwembad, veel gelezen, wat gewinkeld, naar de Dubai Art Fair in Bastakya (oude stad) geweest, en lekker geBBQd. Voor de verjaardagen hebben we van elkaar en van Josine een hele mooie digitale spiegel-reflex camera gekregen – van Robert hebben we gezien wat een mooie foto’s je hiermee kunt maken, dus hopelijk kunnen we binnenkort wat moois aan jullie laten zien. Verder zijn de verjaardagen gevierd met veel telefoontjes en emails, een huis-gemaakte chocolade taart, en een heerlijk etentje op een mooie veranda van een resort aan de Creek.



Dinsdagnacht vertrok Josine, en woensdagochtend stond Stein al weer op de stoep – die was een dagje eerder naar Dubai gevlogen, en moest de dagen erna op pad met de hoge heren van Boskalis tijdens hun rondreis door de regio. In een dag is het natuurlijk niet mogelijk om een goed beeld te krijgen van Dubai, maar het was wel hardstikke gezellig. En samen carpoolen in NL is prima te vergelijken met samen carpoolen tussen Dubai en Abu Dhabi!
Bas is die middag naar Johannesburg gevlogen, voor een 2-daagse conventie met ruim 200 AF/KLM collega’s uit Afrika en het Midden Oosten. Het waren gezellige en ontspannen dagen, goed voor de team-building, met veel presentaties en workshops, en ’s avonds heerlijke diners met Zuid Afrikaanse entertainment (zang en dans). Het bezoek werd afgesloten met een rondreis door Soweto en een bezichtiging van het huis van Nelson Mandela.
Intussen is Dieuwertje op vrijdag naar Bahrein gevlogen (Annemagreet was inmiddels weer terug naar huis, Steffen moest helaas nog in Abu Dhabi werken). Vrijdag is voornamelijk besteed aan sight-seeing. De kamelen-boerderij, met 400 hobby-kamelen van de oom van de koning, was een topper. Je kon gewoon tussen de kamelen doorlopen en ze aaien, en de ‘gids’ wist precies hoe het zat met al die kamelen. Hij kende alle namen van de kamelen, maar was met name geinteresseerd in het ons uitleggen van hoe vaak de dieren sex hadden... beetje dubieus?!



Zaterdag zijn Anne en Dieuwertje heerlijk gaan ontspannen in een spa, en daarna de Mall in gedoken. Daar waren ze zo druk met shoppen, dat ze volledig verrast werden toen ze nog in een pashokje stonden, en Bas opbelde dat hij al op het vliegveld stond?! Oh, jee, rennen!!! ’s Avonds hebben we met zijn drieën gegeten in La Fontaine, een schitterend gerenoveerd complex in een oude wijk van Manama.
En zondag was de dag van de F1 - in Bahrein met veel trots “our race” genaamd. De kaartjes waren geregeld door Boskalis, dus we zaten met een grote groep NLers op de tribune, en Anne had haar vriendin Jenny ook nog meegenomen. Het was een geweldig spectakel. Wat een geweld, wat een herrie! We hadden fantastische stoelen, aan het eind van het lange rechte stuk van de start-finish, met uitzicht op de 1e bocht (garantie op spannende inhaalmanoeuvres), en zicht op het invoegen van de auto’s die uit de pit-straat kwamen. Na afloop van de race ging de gezelligheid op het circuit nog lang door, met muziek, standjes, en ’s avonds nog een concert van Akon (bekende R&B/rapper). Helaas konden we dat niet meer meemaken, want wij moesten weer bijtijds terug naar Dubai.




Nou, maart was dus een geweldige en drukke maand! Het lijkt nu misschien alsof we alleen maar lopen te feesten hier, maar gedurende dit alles wordt er natuurlijk ook nog hard gewerkt. Bas heeft zijn eerste tussentijdse beoordeling gekregen, en is erg tevreden over het positieve resultaat. Hij is dan ook al helemaal ingewerkt, en vertrouwd met zijn nieuwe functie. Volgende week staat er weer een trip naar Parijs op het programma, en in de komende maanden zal hij de verschillende regio-kantoren weer mogen gaan bezoeken.
Het project van Dieuwertje is de opstart-fase voorbij. De werkelijke uitvoering op site is in volle gang, en de lastigste opstart-problemen zijn achter de rug. Daarom wordt het voor haar tijd om te kijken naar een andere invulling van haar rol binnen het project – de opvolging van milieu maatregelen past toch niet helemaal bij haar ingenieurs-achtergrond, dus ze kijkt uit naar nieuwe mogelijkheden binnen het project.
Dat was het weer voor deze maand. Liefs,
db
PS: Ook hier in de UAE heeft de film van Wilders het nodige stof doen opwaaien. Maar toch blijkt ook hier dat er maar weinig mensen zijn die echt weten wat er nou precies aan de hand is. Deze foto in de krant, over een betoging in Pakistan, maakt wel heel duidelijk dat mensen vooral protesteren tegen het idee van een anti-Islam film, maar dat ze niet precies hebben begrepen wie de film nou gemaakt heeft...?! Je zou toch maar echt Garret Weldon heten...?

Geen opmerkingen:
Een reactie posten