Bas is laatst voor een werkbezoek naar Jeddah geweest, in Saudi Arabie. Er wonen zo'n 4,5miljoen mensen, en het ligt aan de Rode Zee. Vooral leuk was dat het nog een echt oud centrum heeft - ruim 150 jaar oud - met een typische bouwstijl die je op weinig andere plaatsen daar ziet. De buitenkant van de gebouwen lijken ware kunstwerken, met uitbouwsels, erkers en kozijnen van hout. Het is erg jammer dat het grote merendeel heel erg vervallen is. Maar hier en daar zie je echt nog prachtige voorbeelden. En de ingebouwde airco's laten zien welke gebouwen nog steeds bewoond zijn...
Maar denk nu niet - daar ga ik heen, ik boek een ticket! Want helaas - een toeristen visum is nog niet te krijgen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten