zaterdag 20 oktober 2007

Een eigen huis, een plek onder de zon

Ja, het is gelukt! We hebben het huis dat we vorig weekend bekeken hebben, te pakken! Het was een spannende week, want er zijn na ons nog vele mensen naar het huis gaan kijken (hoorden we van Maarten, onze bijna-buurman en collega van Bas). Maar Bas heeft nauw contact gehouden met de makelaar, en maandag hebben we onze interesse voor de zekerheid per fax bevestigd. We hebben verder nog wat onderhandeld over de contractvoorwaarden - dat was nog vrij lastig, want er werd ons duidelijk gemaakt dat niemand ooit verder las dan de 1e pagina, dus onze vraag over de 4e pagina, konden ze niet zo veel mee. Uiteindelijk heeft Bas woensdag een aantal cheques op tafel gelegd, eentje voor een heel jaar huur, eentje voor 5% commissie, eentje voor 5% borg, en eentje voor een aanbetaling aan Dewa (gas-water-licht). Een geruststellend idee dat het niet onze naam was die op de cheques stond!

En nu is het huis van ons! En het is nog groter dan we dachten, want een aantal dagen na onze bezichting kwamen we er via de plattegrond nog achter dat er nog een extra 'maid's room' (met natte cel) bij het huis zit?! Een onverwachte verrassing - maar we zijn niet van plan om deze kamer te laten bewonen. We hebben nog wat foto's gemaakt:



De afgelopen week stond vooral in het teken van de uitjes van Bas. Eerst had hij na het weekend nog 2 dagen vrij (voor de Eid, het suikerfeest). Dieuwertje had geen vrij, dus moest Bas er in zijn eentje op uit. Het plan was dat Bas de plaatselijke strand-hotels zou gaan bezoeken, om te kijken hoe het hier werkt met een eventueel lidmaatschap. Sommige mensen doen dit, zodat je het hele jaar door van de faciliteiten (strand, sportgelegenheid, etc) gebruik kunt maken. Maar het schijnt vrij prijzig te zijn, dus het is de moeite waard om je in de verschillende hotels te verdiepen.

Bas heeft nog geen auto (omdat zijn lokale rijbewijs nog niet rond is), dus stapte hij vol goeie moed maandag de straat op om een taxi aan te houden. Maar tijdens de Eid bleek dat lastiger dan hij had gedacht. Na lang wachten had hij eindelijk succes. Echter na de 2e bocht vond te chauff het nodig om de bocht af te snijden, waardoor hij prompt met z'n band op de stoeprand beukte, wat resulteerde in een lekke band... Fijn, dat werd weer wachten op de volgende taxi. Maar het vooruitzicht was de moeite waard - hij zou naar het Jumeirah Beach Hotel gaan, een van de meest luxe hotels van Dubai!

Na 2 uur file rijden kon hij eindelijk gaan genieten van het mooie strand... Maar wat schetst zijn verbazing? Op het strand was geen zon te bekennen, omdat het eind van de middag in de schaduw van het beroemde Burj Al Arab hotel ligt. Maar goed, toch maar even navragen wat dat dan allemaal zou moeten kosten. Wat? Een slordige 8.000 Euro? Om in de schaduw te mogen liggen? Ok, wel met iemand die verzoek een verkoelende waterspray over je komt vernevelen, maar toch...?! Dat doen we dus maar niet! Maar al met al moet gezegd worden dat het uitzicht wel heel bijzonder was, kijk maar naar de foto's.



Gister is Bas op zijn 'vrije' vrijdag (=weekend) gastheer geweest voor een groepje van 40 man bemanning en management van KLM & AF. Eerst een paar presentaties (Bas moest er ook een geven), en aan het eind van de middag gingen de stropdassen af, en begon het vrijetijds programma. Met z'n allen in 6 jeeps de woestijn in! Eerst moesten de banden leeg gelaten worden, en daarna begon het "dune-bashing": crossen over de zandduinen. Helaas wel met tientallen andere auto's, maar toch wel een ervaring. Tot slot nog een erg toeristische "traditionele bedouine BBQ met buikdanseres", en toen weer terug naar de stad, want de bemanning moest weer vroeg op om te vliegen.


Dat was het voor deze week. Veel liefs,

db

Geen opmerkingen: