dinsdag 11 december 2007

Eerste bezoek uit NL

De inauguratie vlucht van KLM vanuit Muscat is zonder vertraging vertrokken. Het 3-daagse programma voorafgaand aan de vlucht was een combinatie van formele bijeenkomsten, zoals een persconferentie en een cocktail-party, en van informele uitjes, zoals een bedouinen-BBQ op een verlaten strand en een bezoek aan een eeuwenoud fort in de bergen. De vlucht uit Nederland heeft uiteindelijk een uurtje op het asfalt gestaan, er was even een momentje voor een leuke foto, en toen ging het hele gezelschap aan boord voor het officiele vertrek van de eerste vlucht Muscat – Amsterdam. Zo, dat zit er weer op.

Op donderdag is Bas vervolgens nog even een dagje naar Qatar op en neer geweest, en op vrijdag landde onze eerste logé: Josine (moeder van Dieuwertje). Ze heeft gelijk kennis mogen maken met de afschuwelijke drukte op het vliegveld – het is duidelijk dat er een uitbreiding nodig is!

We hebben al heel veel samen gedaan. Vrijdag ochtend zijn we natuurlijk eerst een paar uurtjes aan het zwembad gaan zitten, zodat Josine een beetje kon acclimatiseren. ’s Middags zijn we naar Dubai Marina gereden, om de Marina Walkway (klein stukje boulevard wat klaar is) te bekijken. Daarna zijn we door gegaan naar de Madinat Souk, waar we als ware toeristen een boottochtje gemaakt hebben door de Venetië-achtige kanalen van het naburige Al Qasr hotel.

Zaterdagmiddag hebben we het oudste stukje van Dubai bezocht – de wijk Deira, aan de noordoost-kant van de Creek. Dit was voor ons ook de eerste keer, en het was leuk om te zien dat er toch nog wel wat cultuur in Dubai te vinden is. We hebben lekker rondgeslenterd in de oude souks (gold souk, textile souk, spice souk), we hebben een klein museum bezocht van een traditionele woning en een schooltje, en we hebben zijn de Creek overgestoken met een ‘abra’ – dat zijn houten bootjes die af en aan varen over de Creek, en ook echt gebruikt worden als openbaar vervoer. Voor 1 Dirham (20 Eurocent) sta je aan de overkant. Op het water is het een drukte van belang, er hangt een gezellig rommelig sfeertje, totaal anders dan de metropool-sfeer van andere wijken van Dubai.

Zondag en maandag hebben we gewoon gewerkt, en heeft Josine zichzelf vermaakt aan het zwembad en in de shopping malls. Vandaag (dinsdag) is Josine mee geweest naar Abu Dhabi. Dieuwertje heeft een ochtend gewerkt, en Josine heeft in een ochtend al meer van Abu Dhabi gezien dan Dieuwertje in de afgelopen 2 maanden! En vanmiddag zijn we met zijn drietjes een kopje thee gaan drinken in het beroemde Burj Al Arab hotel. Het hotel geeft zichzelf 7 sterren, en dat rechtvaardigt dat je minstens een maand van tevoren moet reserveren voor dat kopje thee?! Maar eerlijk is eerlijk, het is ook absoluut een ervaring! Maar verder gaan we er niet te veel over vertellen, want we willen de verrassing voor toekomstige logé’s niet bederven. Hier zijn een paar foto’s, maar als je meer wilt weten, moet je zelf maar een keertje komen kijken!

Liefs,

db

1 opmerking:

paul zei

Hallo Dieuwertje en Bas,

Kregen van Josine jullie adres op het web. Zullen de komende tijd alle berichten doorwerken! Wat veel. Zo te zien amuseren jullie je wel. Houden zo! Willen jullie op de hoogte blijven van een deel van ons wel en wee, bezoek dan www.paulsplaats.eu. Voor dit moment groetjes en liefs van Lucie en Paul