zaterdag 20 december 2008

Herrie maken in de woestijn

Jullie zullen het vast op het nieuws gezien hebben, en we hebben er vorige keer ook al wat over verteld: het beroemde Atlantis hotel op Palm Jumeirah is nu officieel geopend. Kosten noch moeite waren gespaard om de opening groots te vieren, met als spektakelstuk een enorme vuurwerkshow over het gehele palm eiland. Helaas was het moeilijk om in de buurt te komen, dus wij hebben er ook slechts van mee kunnen genieten via de TV en de kranten.


Het werd wel eens tijd dat Bas op bezoek ging bij het werk van Dieuwertje, ze is er tenslotte toch zo’n 6 dagen per week mee bezig. Net op het moment dat Bas kwam aanrijden kwam er nog iets aan van de andere kant: een zand storm! Eigenlijk geeft een zand storm hetzelfde effect als dichte mist, je ziet gewoon bijna niets meer. Toch wel angstig als je weet dat er grote trucks op de wegen rijden die jou misschien niet goed kunnen zien.

Gelukkig klaarde het snel op en na een rondje handen schudden op het werk, gingen we samen met de auto het werk terrein op. En wat was daar veel te zien! Een gigantische fabriek van bouwblokken: duizenden Accopodes (kunstmatige blokken voor golfbrekers), kademuurblokken en brugpijlers. Het leek wel één groot legoland. Verder heel veel geprefabriceerde barakken voor al het personeel, met de omvang van een klein dorp. Overigens verwacht je een en al zand, maar het was opvallend om te zien dat er een keurig aangelegd tuintje bij het kantoor ligt.

Eind november is Josine langsgekomen voor een 10-daags bezoek. Helaas was het in die dagen net opvallend slecht weer, met verschillende buien en dus gelijk ondergelopen wegen. Gelukkig duurden de buien nooit echt lang en waren ze meestal ’s nachts, dus konden we toch nog het een en ander ondernemen.

Zo zijn we naar de Encore Musical geweest in het Madinat Jumeirah (een greep uit allerlei bekende musicals), naar de nieuwe Dubai Mall geweest, kaas en wijn geproefd in een trendy bar in het Westin hotel (met speciale kaas- en wijn sommelier), gegeten in het luxe Al Qasr hotel dat een kitscherige oprijlaan heeft met 18 gouden paarden en hebben we genoten van de jaarlijkse powerboat races. We zijn ook naar het openlucht pret-park / landen-expo Global Village geweest. Erg leuk, omdat er vooral heel erg veel Arabieren komen. Als Westerling ben je echt verreweg in de minderheid. Bovendien is het niet allemaal zo super-de-luxe: een erg leuk voorbeeld is de zelf-gemaakte draaimolen, gemaakt van een paar bureau-stoelen en een parasol, erg creatief!


Op 11 december zijn we met een paar collega’s van Bas naar ‘Dubai Dessert Drumming’ gegaan: onder de volle maan ergens in de afgelegen woestijn in een tentenkamp leren trommelen (op Africaanse jembe-drums) met zo’n 200 man.
Onder het genot van een BBQ en een drankje kun je zo verschillende sessies meespelen met de opzwepende muziek. Echt uniek!
Kijk ook maar eens op http://www.dubaidrums.com/

Tenslotte willen we jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen en een heel gelukkig en vooral gezond 2009! Wij zullen de kerstdagen zelf dit jaar in Nederland doorbrengen, dus misschien zien we jullie daar?

Geen opmerkingen: