Na heerlijke maar bitter-koude feestdagen in Nederland is het nieuwe jaar in januari ingeleid met een bezoek van Onno. Hij is 10 dagen op bezoek geweest en dat gaf dus ruim de tijd om allerlei leuke dingen samen te bezichtigen. Maar ook heeft hij deze keer wat meer van de ‘dagelijkse gang van zaken’ mee kunnen krijgen. Bas was deze werkweek op training in NL (eerste week van 4 weken, die de komende maanden op het programma staan), dus Onno had een eigen auto ter beschikking en daar heeft hij dankbaar gebruik van gemaakt. Al met al was het een ongelofelijk gezellige week, waarin we op een rustig tempo toch weel heel veel hebben gedaan. Hier een korte samenvatting:
-- Het nieuwe Atlantis hotel van dichtbij bekeken, inclusief bezoek aan het aquarium (met “Sammy” de walvishaai en hotel-kamers met ramen aan het aquarium)




-- Gezellig biertjes gedronken in Irish Village (2x)
-- Nog een paar biertjes gedronken en mosselen gegeten in het Belgisch Bier Cafe (waar Bas voor 50% korting gedobbeld heeft)
-- En lekker biertjes drinken in de Barasti Bar

-- Onno is alleen op verkenning uit gegaan daar de Creek (en heeft daar een zonnebril gekocht, zodat hij niet meer te onderscheiden was van alle andere “Jumeirah Johns”.)
-- Lunchen in de More Cafe (bekend van het golfkarretje waarmee je van P-plaats naar het restaurant rijdt)
-- Onno is een dagje naar Abu Dhabi geweest, om de sfeer daar te proeven
-- Samen met lokale Arabieren genoten van het vermaak in Global Village
-- Spectaculaire power-boat races


-- Onno is een dag bij Dieuwertje op de site langs geweest, en ook lekker samen het water op geweest.


-- Extreme hoosbuien die overal voor overstromingen zorgden (en Onno kon vervolgens de boel binnen bij elkaar dweilen, omdat Dieuwertje toen ziek in bed lag)
-- Marina Walk, de nieuwe boulevard bij Dubai Marina (waar mensen kunnen flaneren en sheiks uit Abu Dhabi hun kwik-zilveren Bentleys kunnen showen?!)
-- Cocktails drinken in de Burj Al Arab







Geen opmerkingen:
Een reactie posten