dinsdag 8 april 2014

Vakantie Hainan

Emmelijn was al weer 6 weken oud dus hoog tijd voor een eerste reisje J. Bovendien is Dieuwertje 40 geworden, dus dat moest ook gevierd worden. We waren hard toe aan wat zon en rust. Aangezien Emmelijn haar visum nog in aanvraag was, konden we alleen binnen China reizen. Daarom was Sanya op Hainan eiland een goede optie. Dit tropische eiland ligt tussen Hong Kong en Vietnam in, en Chinezen gaan hier graag naar toe voor hun vakanties. Het is het meest zuidelijke deel van China, dus daar is zeker zon te vinden.
Hainan ligt op 4 uur vliegen vanaf Beijing. Toch wel spannend, met 3 kinderen reizen waarvan er 2 zo klein zijn dat ze nog geen eigen stoel hebben. Hoe zou dat gaan? En de totale reis van deur tot deur is toch gauw zo’n 8 uur. Nou, de kinderen hebben geen kik gegeven en waren poeslief. Dit biedt perspectief voor toekomstige reisjes! (OK, de heenreis was misschien geen echt goeie maatstaf – business class met nog een extra vrije stoel erbij was toch wel heel ruim!)

Ons hotel lag 40 minuten rijden van het vliegveld. Het was een prachtig hotel, met veel zwembaden, restaurants en een eigen strand. Dankzij vrienden met connecties bij het hotel hadden we 2 prachtige hotelkamers: een enorme suite (aparte woon- en slaapkamer), en dan nog een tweede kamer ernaast voor de kinderen, die met een tussendeur toegankelijk was. En allemaal met over de volle lengte een balkon met prachtig uitzicht over het resort en de zee.
 
Drie dagen lang hebben we er heerlijk genoten van de zon, het heerlijke eten, en vooral van het zwemmen (Flinne en Reijer wilden niet anders, Flinne riep de hele tijd ‘Yeah-man’ – een toepasselijk Jamaicaans klinkende vorm van zwemmen).

 
Al met al een top vakantie!

Geen opmerkingen: