dinsdag 3 juni 2014

Tuanjiehu Park

Het is hier inmiddels volop zomer. De temperaturen liggen gemiddeld net boven de 30 graden, heerlijk! Af en toe wordt het wat warmer, met laatst zelfs een uitschieter naar 42 graden. En af en toe klaart de lucht weer lekker op na een goeie onweersbui – en dan komen de regenlaarsjes uit de kast. Lekker in de plassen stampen!

Maandag 2 juni was een nationale feestdag – Dragon Boat Festival. Wij hebben qua viering weinig meegemaakt, behalve dat we de ‘sticky rice’ pakketjes geproefd hebben die je traditiegetrouw op deze dag hoort te eten - mwaah, ze smaakten matig... Maar wij hebben van Bas zijn vrije dag gebruik gemaakt door naar het Tuanjiehu Park te gaan. Dat ligt hier vlak bij (voor de kenners: iets naar het noorden, aan de 3e ringweg), en daar is een groot openlucht zwembad. Gezellig met wat andere gezinnen ’s ochtends de spullen gepakt, en lekker een paar uur genoten van het zandstrand en de glijbanen!

Het park zelf was trouwens ook heel leuk, en er werd volop gedanst, en (rol)schaats les gegeven. Erg leuk!

Geen opmerkingen: