zaterdag 3 november 2007

Bijna alle dozen leeg

We hebben een drukke week achter de rug - we hebben tot het weekend niet veel kunnen doen aan het huis. Bas was een paar dagen naar Parijs voor introductie dagen bij AF, was leuk maar vermoeiend. En Dieuwertje had wat drukke dagen in Abu Dhabi - ze moest 2 rapporten af hebben om bij de klant in te dienen. Maar het is gelukt, ze zijn ingeleverd.

Dus we waren wel toe aan het weekend. We hebben hard in huis gewerkt. We hebben inmiddels internet, televisie en vaste telefoon (nr. +971 4 3606130), dus het begint wel ergens op te lijken. We zijn bijna klaar met de dozen uitpakken – we zijn begonnen met 144 stuks meubilair en dozen, en we hebben nu nog maar 2 dozen te gaan! We hebben daardoor wel al een hele kamer vol met karton en dozen met papier verzameld, die moet de verhuizer komende week weer komen halen.

Verder hebben we wat handdoeken, stellingkasten en andere huiselijke benodigdheden ingeslagen – ook hier is IKEA weer echt een uitkomst, en je weet gelijk de weg, want de inrichting en het assortiment is precies hetzelfde als in NL. Verder hangen nu overal in huis de gordijnen, toch wel lekker, een beetje privacy. Het is trouwens er lachen om hier de hele gewone spullen uit NL uit te pakken... Een paar kaplaarzen, 4 paraplu's, winterjassen - wat moeten we er hier mee?!

...Alhoewel, afgelopen weekend hebben we voor het eerste wolken gezien – en er zijn zelfs een paar druppels regen uit gevallen?! Dat was niet de bedoeling!? Maar de temperatuur is nog steeds heerlijk, 30+.

Omdat het weekend was hebben we natuurlijk ook even de tijd genomen om uitgebreid te lunchen – dit keer in de “More”, een erg populair restaurant, waar je de hele dag door alles van de kaart kunt bestellen. Dus als je om 9 uur ’s avonds een “English breakfast” vraagt, wordt je net zo makkelijk geholpen als wanneer je ’s ochtends vroeg “Dutch stamppot” bestelt (ze schijnen een NL eigenaar te hebben).

Omdat we verder alleen maar met het huis bezig waren, zijn we maar eens gaan eten in het restaurant van de “Lakes club”. Dat is het centrumpje van onze wijk, met een kleine supermarkt, sportfaciliteiten en zwembaden voor leden (dat zijn wij (nog?) niet), en een restaurantje met bar. Het deed een beetje aan als een camping-restaurant: lekker weer, alleen maar toeristen (mede bewoners, dus), plastic stoeltjes, rondrennende kinderen, wat drankjes op tafel, zeker ook lekker eten, echt een vakantie gevoel.

We hebben het weekend helaas niet zo handig afgesloten – Dieuwertje heeft de telefoon van Bas per ongeluk in de wasmachine gestopt! ...Die doet het dus voorlopig even niet... Hopelijk doet hij het morgen, en anders moet er snel een nieuwe gehaald worden. Tja, wat zullen we er van zeggen? Het was ook zo’n klein licht toestelletje?!

We hebben maar weinig foto’s gemaakt deze week, alleen een klein kiekje van de reden achter de naam van onze wijk: “Lakes” (met op de achtergrond de nieuwe wijk Dubai Marina in aanbouw).

Veel liefs,

db

Geen opmerkingen: