Alweer een super leuke gerestaureerde hutong met veel leuke
winkeltjes en restaurantjes. Het was prachtig weer, en het was dan ook stampvol
met Chinezen, vooral jongeren. Hartstikke gezellig!
Aan het noordelijke eind van de hutong zit je vlak bij de
toeristische trekpleisters “Drum tower & Bell tower”, maar die hebben we
voor een volgende keer bewaard. Wij zijn richting het water (ten noorden van de
Verboden Stad) gelopen. Ook daar weer volop eet mogelijkheden, we hebben
gekozen voor een Chinese BBQ – alweer smullen! En Flinne hadden we ook nu weer
geen omkijken naar, die werd door de serveersters aan de hele buurt
geïntroduceerd. We zijn benieuwd hoe lang ze dat nog leuk vindt... Reijer
blijft vooral erg geïnteresseerd in politie agenten, en elke man in uniform
krijgt een heel keurige “Nihao” te horen. En als ze dan niet snel genoeg
reageren, is hij niet te beroerd om het ook nog even heel hard en duidelijk te
schreeuwen, want het kan toch niet dat ze zomaar geen antwoord geven?!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten