maandag 21 oktober 2013

19 okt '13: sight seeing Nan Luogu Hutong

Alweer een super leuke gerestaureerde hutong met veel leuke winkeltjes en restaurantjes. Het was prachtig weer, en het was dan ook stampvol met Chinezen, vooral jongeren. Hartstikke gezellig!
Aan het noordelijke eind van de hutong zit je vlak bij de toeristische trekpleisters “Drum tower & Bell tower”, maar die hebben we voor een volgende keer bewaard. Wij zijn richting het water (ten noorden van de Verboden Stad) gelopen. Ook daar weer volop eet mogelijkheden, we hebben gekozen voor een Chinese BBQ – alweer smullen! En Flinne hadden we ook nu weer geen omkijken naar, die werd door de serveersters aan de hele buurt geïntroduceerd. We zijn benieuwd hoe lang ze dat nog leuk vindt... Reijer blijft vooral erg geïnteresseerd in politie agenten, en elke man in uniform krijgt een heel keurige “Nihao” te horen. En als ze dan niet snel genoeg reageren, is hij niet te beroerd om het ook nog even heel hard en duidelijk te schreeuwen, want het kan toch niet dat ze zomaar geen antwoord geven?!

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen: