dinsdag 13 mei 2014

Onno en Clariet in Beijing

Op woensdag 9 april kwamen Onno en Clariet naar Beijing. Hun aankomst na een vermoeiende vlucht werd opgevrolijkt door een enthousiaste Flinne die op ze af rende, om bij Opa Tinus in de armen te vliegen – zijn vakantie was toen al geslaagd!
Ze hebben in de 2 weken die ze hier waren alle bekende hoogtepunten van de stad gezien: de Lama tempel, de Muur, Tempel of Heaven, Verboden Stad, het Zomer Paleis, noem maar op. Ze gingen meestal zelf op pad, een enkel keertje gebracht door Sun, maar meestal lekker zelf met de metro – lekker vrij om zelf te bepalen waar je heen wandelt door die grote stad. En waar je vervolgens lekker een terrasje opzoekt voor wat eten en een lekkere koude Tsingtao!

En bijna elke dag waren ze wel weer op tijd terug om Reijer van de bus te halen. Want de kleinkinderen waren misschien toch wel de allergrootste attractie van de vakantie. Lekker samen spelen, boekjes lezen, en natuurlijk heel veel knuffelen met hun nieuwste kleinkind Emmelijn.
 
En ze vielen bovendien met hun neus in de boter – tijdens hun bezoek was er ook een School Concert van Reijer, waar ze mee naar toe zijn geweest! Altijd leuk...
 
En de Paashaas was ook nog op bezoek:

En we hebben onze 9e trouwdag heel feestelijk gevierd – helaas zonder Bas (?!) want die was op reis. (Daisy keek haar ogen uit – is dit normaal in Nederland? Nou, voor een trouwdag, nee, niet echt... Haha!)
 
En Clariet heeft lekker gewinkeld en zelfs een mooie jurk speciaal laten maken!

Al met al waren het heerlijke weken, maar soms best vermoeiend...
(Sorry, Pap, ik kon het niet laten. Haha! Kus, D.)

Geen opmerkingen: