zondag 7 september 2014

Beijing Museum of Natural History

Vandaag is voor Reijer een droom uitgekomen – we zijn naar het Dino Museum geweest!! (Het Natuurhistorisch museum, dus.) Zeker Reijer is een enorme fan van dino’s, vooral dankzij zijn beste vriendje Aden. In Reijer’s fantasie vechten superhelden, polities en dino’s dagelijks zij-aan-zij tegen de ‘bad guys’. Tegenwoordig lezen we ook voor het slapen gaan geen boekje meer voor, maar wordt de dino pagina van een groot prentenboek erbij gehaald, mag iedereen een eigen dino uitkiezen, en dan worden er fictieve dino gevechten doorgesproken, met handbewegingen en geluideffecten erbij...
Maar goed, de dinosaurus tentoonstelling in het museum: wat een leuke opzet voor kinderen! Eerst een zaal vol overweldigend grote skeletten, en daarna in de kelder een nagebouwd oerwoud met levensgrote bewegende dino’s. Nadat we de kinderen nog een paar keer verzekerd hadden dat ze écht niet echt waren, vonden ze het helemaal geweldig!
Het museum was ook voor ons wel weer een beleving op zich. Het is een gigantisch groot museum, het kost maar 1 euro entree, en het was er stampvol! Mensen beschouwen het blijkbaar echt als een familie uitje. Op elke trap of richel zitten mensen, lekker te kletsen, wat te eten, of gewoon te genieten van de drukte. Er liep zelfs een jongetje rond in zijn blote billen, en niemand keek op of om?! Hartstikke leuk.
 
 
 
 
 

En ons eigen dino legioen is ook weer uitgebreid...
 
 

Geen opmerkingen: