dinsdag 7 oktober 2014

Chaoyang Park

De nazomer is ook in Beijing begonnen en dat bevalt goed. De temperatuur was tot kort geleden nog rond de 25 graden en dus was het vooral tijd om veel buiten te zijn. Ook de luchtvervuiling was er nagenoeg niet en zo hadden we een super helder zicht vanuit ons appartement. Misschien was dit wel de mooiste periode qua weer tot nu toe.

We besluiten om met de metro naar Chaoyang park te gaan, het grootste park van Beijing bestaande uit een pretpark gedeelte en een ‘gewoon’ park gedeelte. Met de kinderen kiezen wij uiteraard voor het pretpark deel vandaag. Entree voor het park is minder dan een euro en dan alleen voor de volwassenen. Maar per attractie betaal je toch snel zo’n 3 euro per keer (ook voor een ouder die een kind begeleidt op een draaimolen, bijvoorbeeld?!), dus dat is niet eens echt goedkoop - en zo te zien gaat het geld niet naar het onderhoud van de attracties...

 
 
 
 Het park is zo groot dat je er familiefietsen kunt huren om rond te fietsen of zelfs mini elektrische auto’s waar ook kleine kinderen best gevaarlijk hard in rondrijden. En je kunt er lekker met een bootje op het meer dobberen. Dat leek ons eigenlijk wel wat, maar na een paar attracties houden wij het toch maar weer voor gezien, zeker nadat Reijer besluit dat hij toch niet in de waterbaan wil, terwijl we net een half uur gewacht hebben....zodat Bas vervolgens met een jammerende Reijer door de hele waterbaan heen gaat. Gezellig!
 

Op de terugweg naar huis kwamen we nog een opvallend hokje op de stoep tegen: een 24-uurs self-service bibliotheek. Tja, dat is dan toch weer iets wat we niet eerder gezien hebben. Of er veel animo voor is, dat is nog maar de vraag.

Geen opmerkingen: