Ten zuiden van
het Tiananmen plein ligt Dashilan, daar zijn we al regelmatig geweest en is
bekend door de oude apotheek en de thee en zijde winkels. Dit keer besluiten we
het andere, meer westelijke deel van Dashilan eens wat verder te bekijken, de Banda Hutong. Het
valt gelijk op dat er veel minder toeristen rondlopen en het is er dus
behoorlijk rustig. Een echte oude gezellige wijk die her en der opgeknapt wordt
met moderne maar niet misplaatste restaurants, winkeltjes en galerietjes. Er hangt een
heel ontspannen sfeer.
We lopen hier
door kleine oude steegjes en zien wel waar we uitkomen. De Chinezen die hier
wonen zitten voor hun huis te genieten van het weer en vinden het geweldig om
de "lao wei" (buitenlanders) te zien - en je hoort continu het gefluister "sange heidzhe?!" (tjonge, 3 kinderen?!). We duiken een willekeurig restaurant binnen
en dit blijkt een Mongools restaurant te zijn. MongoliĆ« staat niet bekend om z’n
verfijnde keuken, maar ook hier eten we weer heerlijk.
Zo lekker, dit soort dagen - lekker op verkenning gaan! En wat genieten we ervan dat de kinderen het ook zo leuk vinden. Op de terugweg valt
Flinne al snel in slaap, ze heeft ook zo veel gelopen vandaag...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten