Oh, wat lopen we achter met de weblog! En dat omdat we de afgelopen tijd zo veel leuke dingen hebben gedaan.
...en natuurlijk door het water...! Ons hotel was op Hong Kong Island, en je kan met de Star Ferry naar de overkant, naar Kowloon op het vaste land.
Een bezoekje aan "Sky 100", de 100ste verdieping van de hoogste toren in Hong Kong. (Overigens, als je nu, ruim 2 maanden later, aan Reijer vraagt "wat vond je het leukste van Hong Kong?", dan heeft hij het nog over de maquette van de stad, waar je overheen kon lopen... Waarom?! Geen idee, maar hij vond dat geweldig!)
The Peak, het beroemde uitzichtpunt op een berg op Hong Kong Island.
En we kunnen het natuurlijk niet laten... Hier nog wat foto's van de kinderen.
Met Chinees Nieuwjaar (18 februari) zijn we met z'n vijven een weekje naar Hong Kong geweest. Wat een geweldige stad! We hebben VEEL te veel foto's gemaakt, en konden ook echt niet kiezen, dus even doorbijten...
Uitzicht vanuit het hotel over Victoria Park en een stukje van Victoria Harbour. En de vuurwerk show boven Victoria Harbour vanaf het dakterras!
Het straatbeeld wordt bepaald door enorme wolkenkrabbers, drukke straten, kleine steegjes, ouderwets uitziende dubbeldek trams, taxi's, veel hoogteverschil, trappen en voetgangersbruggen...
...en natuurlijk door het water...! Ons hotel was op Hong Kong Island, en je kan met de Star Ferry naar de overkant, naar Kowloon op het vaste land.
Een bezoekje aan "Sky 100", de 100ste verdieping van de hoogste toren in Hong Kong. (Overigens, als je nu, ruim 2 maanden later, aan Reijer vraagt "wat vond je het leukste van Hong Kong?", dan heeft hij het nog over de maquette van de stad, waar je overheen kon lopen... Waarom?! Geen idee, maar hij vond dat geweldig!)
Ocean Park, aan de zuid kant van Hong Kong Island. Een enorm attractiepark met zee aquarium, dolfinarium, kermis en achtbanen. Veel te groot om allemaal te bezoeken, maar hartstikke leuk!
Avenue of the Stars (wij herkenden alleen de namen van Jacky Chan en Bruce Lee...)
Temple Street Night Market - helaas niet 'by night', en wel in de regen, maar toch...
Met de kabelbaan naar de Tian Tan Big Buddha bij het Po Lin klooster op Lantau Island. En Reijer en Dieuwertje (met Emmelijn op de rug) hebben dapper de 260 treden naar buddha beklommen!

Geen opmerkingen:
Een reactie posten