zondag 26 april 2009

Josine in Dubai

Begin april was Josine weer voor een weekje op bezoek. Ze is zo langzamerhand een locale aan het worden – dit was al haar vierde bezoek! Hoogtepunten van dit bezoek waren: een tripje naar Hatta, een de super-de-luxe champagne brunch, (nog voor onze verjaardagen), en een tripje naar Abu Dhabi.


In Abu Dhabi zijn we naar de Zayed Mosque geweest. Net twee echte sheikha’s, vinden jullie ook niet?!

Verder hebben we in Abu Dhabi ook nog een bezoekje gebracht aan het 7-sterren Emirates Palace hotel, en daar hadden ze een tentoonstelling hadden over de bouw van het nieuwe Cultural District op Saadiyat Island (een nieuw eiland in ontwikkeling in Abu Dhabi). In het Cultural District komen allerlei culturele gebouwen, met als hoogtepunten vier grote musea: het Guggenheim, het Louvre, het Performing Arts Centre en het Maritime Museum – wat een geweldige architectuur, dat wordt wel een bezoekje waard in 2013... Verder was er ook nog een tentoonstelling met kunst van locale kunstenaars: nogal wat variatie in kwaliteit, was ons oordeel.

Al met al was het weer hardstikke gezellig, en we kijken al weer uit naar bezoekje 5!

Liefs,

db

















Geen opmerkingen: