Half november
was het dan zo ver – we zouden onze spullen uit Nederland ontvangen! Hoewel ons
plannetje niet helemaal gelukt was om de verhuizing te plannen als Josine hier
nog was, is het verder wel een heel strak gecoördineerd staaltje werk geworden.
Op woensdag avond zijn we naar een hotel hier om de hoek verhuisd (een “leuk
hotelletje”, zoals Reijer dat noemt – maar in werkelijkheid een enorm
zaken-hotel van 40+ verdiepingen...), op donderdag ochtend hebben we Josine naar
het vliegveld gebracht, en heeft Bas zijn CEO gelijk opgevangen, en daarna snel
terug naar huis omdat de huisbaas zijn meubels zou op laten halen. (Dat was trouwens tot het laatste moment onduidelijk – zou er nou iemand komen, of niet?! Daar kan vooral Dieuwertje zich dan erg druk over maken, maar we zien hier in China dat het uiteindelijk toch steeds WEL goed gaat, ook al wil niemand dat van tevoren bevestigen. Eind goed, al goed, dus.) En vervolgens stond vrijdag onze verhuizer op de stoep, om onze 180 dozen en meubelstukken uit NL af te leveren. Slik... ging dat eigenlijk wel passen in ons appartement?! En waar zetten we die dozen met “miscellaneous garage”, nu we geen berging hebben? En wat doen we trouwens met de fietsen?? Oh jee... Gelukkig bleek dat we nog onze voeten konden neerzetten nadat alle dozen binnen stonden en de belangrijkste grote meubels in elkaar waren gezet. De dagen erna hebben we (nou ja, vooral Dieuwertje, want Bas was op reis) steeds een paar dozen per dag uitgepakt en nu zijn we in het stadium aangekomen van die laatste hardnekkige dozen die maar niet weg willen... Om de ruimte in ons appartement iets nuttiger in te delen hebben we besloten om Reijer en Flinne op 1 kamer te laten slapen, met een hoogslaper voor Reijer. En zo houden we een aparte speel- / logeer- / ayi kamer over, afhankelijk van wie er in huis is. En natuurlijk is het heel gezellig voor Reijer en Flinne!
Ook qua apparaten zijn we inmiddels helemaal aangepast aan Beijing. Na aanschaf van de air purifiers (in elke slaapkamer 1 en een grote in de woonkamer) hebben we nu ook air humidifiers (2 stuks voorlopig) gekocht. De lucht is namelijk erg droog hier in Beijing – de kinderen moeten 2x per dag ingesmeerd worden, en je krijgt zodra je de voordeur uitstapt overal een schok, te beginnen bij de lift. (Gelukkig staat Reijer er altijd op dat hij op de knopjes wil drukken, haha!) Maar met al die apparaten is het inmiddels een gezoem en gepruttel van jewelste hier in huis. En dan komt daar in de zomer ook nog de airco bij!
Ook qua apparaten zijn we inmiddels helemaal aangepast aan Beijing. Na aanschaf van de air purifiers (in elke slaapkamer 1 en een grote in de woonkamer) hebben we nu ook air humidifiers (2 stuks voorlopig) gekocht. De lucht is namelijk erg droog hier in Beijing – de kinderen moeten 2x per dag ingesmeerd worden, en je krijgt zodra je de voordeur uitstapt overal een schok, te beginnen bij de lift. (Gelukkig staat Reijer er altijd op dat hij op de knopjes wil drukken, haha!) Maar met al die apparaten is het inmiddels een gezoem en gepruttel van jewelste hier in huis. En dan komt daar in de zomer ook nog de airco bij!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten