Op vrijdag 7 maart kwam Nienke aan in Beijing voor een bliksem
bezoek van 4 dagen. Wat was dat gezellig, en wat heeft ze in de korte tijd die
ze er was veel kunnen beleven! Op vrijdag hebben we het nog rustig aan gedaan
hier in de buurt. Op zaterdag zijn Josine en Nienke met de metro naar de
hutongs rondom Ho Hai gegaan, ’s middags hebben de zusjes nog even een manicure
meegepikt (dankjewel, mama!), en ’s avonds hebben we natuurlijk Peking eend
gegeten. Zondag zijn we met zijn allen naar de Qianmen Street geweest voor een
lekkere lunch, en daarna zijn Nienke en Josine doorgegaan langs het Tiananmen
Plein (afgesloten ivm partij congres), naar de Verboden Stad en Jingshan Park.
En maandag zijn Nienke en Josine naar de Chinese Muur en de Lama Temple geweest.
En tussendoor heeft Nienke natuurlijk kunnen zien hoe wij hier leven, hoe haar
kleine nichtje het doet, en ze heeft lekker met Reijer en Flinne kunnen
ravotten. Kortom, een heel geslaagd bliksem bezoek!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten