zondag 16 maart 2014

Nienke in Beijing

Op vrijdag 7 maart kwam Nienke aan in Beijing voor een bliksem bezoek van 4 dagen. Wat was dat gezellig, en wat heeft ze in de korte tijd die ze er was veel kunnen beleven! Op vrijdag hebben we het nog rustig aan gedaan hier in de buurt. Op zaterdag zijn Josine en Nienke met de metro naar de hutongs rondom Ho Hai gegaan, ’s middags hebben de zusjes nog even een manicure meegepikt (dankjewel, mama!), en ’s avonds hebben we natuurlijk Peking eend gegeten. Zondag zijn we met zijn allen naar de Qianmen Street geweest voor een lekkere lunch, en daarna zijn Nienke en Josine doorgegaan langs het Tiananmen Plein (afgesloten ivm partij congres), naar de Verboden Stad en Jingshan Park. En maandag zijn Nienke en Josine naar de Chinese Muur en de Lama Temple geweest. En tussendoor heeft Nienke natuurlijk kunnen zien hoe wij hier leven, hoe haar kleine nichtje het doet, en ze heeft lekker met Reijer en Flinne kunnen ravotten. Kortom, een heel geslaagd bliksem bezoek!
 

Geen opmerkingen: