Onze eerste bezoek van Josine is inmiddels helaas ook weer
ten einde gekomen. Maar het was heerlijk om haar hier te hebben! ’s Ochtends waren
een extra paar handen heel fijn, om Reijer op tijd klaar te krijgen voor de
schoolbus.
Daarna lekker samen koffie drinken (de koffie moest gehaald worden bij een koffie tentje beneden, op de terugweg van Reijer naar de bus brengen, want ons koffiezetapparaat zat natuurlijk nog in de container!) En dan lekker de stad verkennen:
Daarna lekker samen koffie drinken (de koffie moest gehaald worden bij een koffie tentje beneden, op de terugweg van Reijer naar de bus brengen, want ons koffiezetapparaat zat natuurlijk nog in de container!) En dan lekker de stad verkennen:
·
Naar Qianmen Street Hutongs, met de moderne
winkelstraat en de oude hutong zijstraatjes met thee winkels, zijde winkels en
een oude apotheek.
·
Samen de metro van Beijing verkennen. Perfect
vervoermiddel, maar helaas zijn de stations niet erg kinderwagen-vriendelijk...
·
Samen lunchen. Die stokjes blijven lastig, haha!
En let op het detail: het is hier gebruikelijk dat er een hoes over je
stoelleuning wordt gehangen, nadat je je jas over de leuning hebt gehangen.
Ziet er netjes uit, en ook praktisch: ze kunnen je jas niet per ongeluk vies
maken!
·
Naar Silk Street – vroeger schijnt dit een
complex van hutongs met veel zijde winkeltjes geweest te zijn. Tegenwoordig
bestaat het helaas niet meer. Deze hutongs zijn gesloopt, en ervoor in de
plaats is een 5 verdiepingen hoog complex neergezet, waar de winkeltjes nu in
gehuisvest zijn. De charme is verloren gegaan, maar goedkope kleding en
souvenirs kunnen er nog prima gekocht worden!
·
Alvast Reijer z’n bijna-verjaardag vieren met
taart, geweldige cadeaus en daarna uit eten in een “treincoupé”...
·
Naar Solana Mall, een moderne shopping mall in
Westerse bouwstijl, aan een meertje. Die hadden ze zo uit Dubai gehaald kunnen
hebben?!
·
Naar de Temple of Heaven – prachtig! En zo leuk
om te zien hoe de Chinesen van het omliggende park gebruik maken. Lekker gymen
en tai-chi oefenen, breien, spelletjes spelen, of gewoon van de zon genieten...
En opvallend: achteruit lopen is hier blijkbaar ook een veel beoefende sport?!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten