We hebben de perfecte dag uitgekozen om naar de Chinese Muur
te gaan – er stond die dag een klein windje, dus alle smog was weg, met als resultaat
een strak blauwe lucht. Op advies van velen zijn we naar Mutianyu gegaan, want
dat is net als Badaling ruim een uur rijden vanuit de stad, maar veel minder
toeristisch... Ahum, van dat laatste hebben we niet echt veel gemerkt...
Maar het was prachtig! Die mooie blauwe lucht, herfst
kleuren in de bergen, en dan die ongelofelijke grijze muur die als een slang
door het landschap kronkelt. Fantastisch!!
Mr. Sun heeft ons zoals gebruikelijk ‘tot voor de deur’ met
de auto gebracht, en is vervolgens met ons mee gegaan om te zorgen dat we wel
de goede kaartjes voor de goede gondel lift hadden, want die andere was volgens
hem ”pas bien pour madame avec bébé et pour madame Bomma!” (We zullen overigens
echt nog wel eens met die andere gaan, want daar kun je dan weer met een mega
glij/rodel baan naar beneden – super lachen, toch?! En volgens
ervaringsdeskundigen is er ook weinig gevaarlijks aan – je moet voornamelijk
flink afremmen, want die Chinezen durven helemaal niet hard.)
De muur zelf is moeilijk te beschrijven. Zeker op een dag
als deze doen de foto’s in reisgidsen er geen recht aan. Dus onze foto’s geven ook
maar een kleine indruk. Kom zelf maar een keertje kijken...!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten