zondag 10 november 2013

Zondag 3 november – Mutianyu

We hebben de perfecte dag uitgekozen om naar de Chinese Muur te gaan – er stond die dag een klein windje, dus alle smog was weg, met als resultaat een strak blauwe lucht. Op advies van velen zijn we naar Mutianyu gegaan, want dat is net als Badaling ruim een uur rijden vanuit de stad, maar veel minder toeristisch... Ahum, van dat laatste hebben we niet echt veel gemerkt...
Maar het was prachtig! Die mooie blauwe lucht, herfst kleuren in de bergen, en dan die ongelofelijke grijze muur die als een slang door het landschap kronkelt. Fantastisch!!
Mr. Sun heeft ons zoals gebruikelijk ‘tot voor de deur’ met de auto gebracht, en is vervolgens met ons mee gegaan om te zorgen dat we wel de goede kaartjes voor de goede gondel lift hadden, want die andere was volgens hem ”pas bien pour madame avec bébé et pour madame Bomma!” (We zullen overigens echt nog wel eens met die andere gaan, want daar kun je dan weer met een mega glij/rodel baan naar beneden – super lachen, toch?! En volgens ervaringsdeskundigen is er ook weinig gevaarlijks aan – je moet voornamelijk flink afremmen, want die Chinezen durven helemaal niet hard.)
De muur zelf is moeilijk te beschrijven. Zeker op een dag als deze doen de foto’s in reisgidsen er geen recht aan. Dus onze foto’s geven ook maar een kleine indruk. Kom zelf maar een keertje kijken...!! 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 

Geen opmerkingen: