We hebben drukke en gezellige tijden achter de rug – vandaar
dat het bijwerken van de weblog een tijdje is blijven liggen. Ik zal de komende
dagen proberen wat achterstand in te halen...
Op zondag 10 november zijn we naar het Zomerpaleis geweest. We hadden een bitter koude maar prachtige dag uitgekozen om dit Werelderfgoed wonder te gaan bekijken. Het zomerpaleis was het buitenverblijf van verschillende dynastieën keizers, maar de huidige gebouwen dateren vooral uit het eind van de 19e eeuw. Het complex ligt op ruim een half uur rijden ten noorden van het centrum, aan een prachtig meer. (Je schijnt er ook met een boot naar toe te kunnen varen vanaf de Peking Zoo – leuk voor komende zomer!)
Het was weer een geweldige ervaring (ook Reijer heeft zich goed vermaakt: lekker verstoppertje spelen, klimmen en klauteren, en natuurlijk polities spotten!). Zie hier een paar foto’s:
Op zondag 10 november zijn we naar het Zomerpaleis geweest. We hadden een bitter koude maar prachtige dag uitgekozen om dit Werelderfgoed wonder te gaan bekijken. Het zomerpaleis was het buitenverblijf van verschillende dynastieën keizers, maar de huidige gebouwen dateren vooral uit het eind van de 19e eeuw. Het complex ligt op ruim een half uur rijden ten noorden van het centrum, aan een prachtig meer. (Je schijnt er ook met een boot naar toe te kunnen varen vanaf de Peking Zoo – leuk voor komende zomer!)
Het was weer een geweldige ervaring (ook Reijer heeft zich goed vermaakt: lekker verstoppertje spelen, klimmen en klauteren, en natuurlijk polities spotten!). Zie hier een paar foto’s:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten