woensdag 1 januari 2014

Happy New Year!

We hebben 2013 toepasselijk afgesloten met zelfgemaakte oliebollen en een bezoekje aan de Chinese Muur. En ’s avonds hadden we het geluk dat wij tegenover een van de belangrijkste New Year’s Eve verzamelpunten van Beijing wonen: we hadden al gelezen dat Chinezen vrij massaal naar The Place (het grootste TV scherm van de wereld, bij ons aan de overkant van de straat) komen, om daar samen af te tellen naar het nieuwe jaar. Dat wilden we meemaken!

Nou, daarmee was dan ook alles gezegd: een massa Chinezen, die gezamenlijk aftelden naar het nieuwe jaar, 1 keer heel hard juichten, een paar ballonnen de lucht in lieten vliegen, en toen weer snel naar huis vertrokken. Grappig om mee te maken. 1 januari is wel een vrije dag voor de Chinezen, maar verder stelt het hier dus weinig voor.

Via deze weg willen we jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2014 wensen!!!
Liefs van Bas, Dieuwertje, Reijer en Flinne (en baby X...)




 

 

 
En hier nog een filmpje - leuk he, dat aftellen in het Chinees!
 

Geen opmerkingen: