zaterdag 18 januari 2014

We hebben een Ayi!

En we hebben weer een grote stap naar het echte expat bestaan genomen: we hebben een Ayi gevonden! Ze heet Daisy, is 29 jaar, en ze spreekt goed Engels. Ze komt 5 middagen in de week - wat een luxe. Ze maakt schoon, doet de afwas, de was, de strijk, speelt lekker met de kinderen, en ze kan ook nog lekker koken! En het beste: ze gaat haar eigen gang en neemt zelf initiatief (en dat is best bijzonder voor een Chinese), dus een ongelofelijk fijne hulp om in huis te hebben. De kinderen zijn ook blij: als ze ’s middags binnen komt roept Flinne gelijk “Daisy!” en pakt ze snel haar schoentjes om samen naar de speeltuin te gaan. En Reijer wil ook liever dat Daisy hem van de schoolbus komt halen dan mama... Hmmm?!
Al met al lijken we het dus heel goed getroffen te hebben, en het is ook een heerlijk vooruitzicht voor als de baby over een paar weken geboren wordt.
 

Geen opmerkingen: