Kerstmis is
geen officiële Chinese feestdag. De Chinezen hebben geen vrije dag, en ook in
huis hebben ze meestal geen kerstversiering. Maar in de stad is (waarschijnlijk
vooral voor commerciële doeleinden) wel volop kerstversiering te vinden. Veel
kleuren, niet altijd even mooi, overal kerst muziek, regelmatig slanke Chinese
Kerstmannen - al met al toch wel heel gezellig.
De meeste
expats zijn het land uit, maar wij zijn lekker hier gebleven, met gezellig
bezoek van Betty (moeder van Bas) en Loek. Mede hierdoor vonden de kinderen op
kerst ochtend een geweldige stapel pakjes onder de boom. En ’s avonds hebben we
met z’n allen genoten van een alternatief op de ‘traditionele kerst kalkoen’:
Peking eend.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten