woensdag 1 januari 2014

Kerst in Beijing

Kerstmis is geen officiële Chinese feestdag. De Chinezen hebben geen vrije dag, en ook in huis hebben ze meestal geen kerstversiering. Maar in de stad is (waarschijnlijk vooral voor commerciële doeleinden) wel volop kerstversiering te vinden. Veel kleuren, niet altijd even mooi, overal kerst muziek, regelmatig slanke Chinese Kerstmannen - al met al toch wel heel gezellig.

De meeste expats zijn het land uit, maar wij zijn lekker hier gebleven, met gezellig bezoek van Betty (moeder van Bas) en Loek. Mede hierdoor vonden de kinderen op kerst ochtend een geweldige stapel pakjes onder de boom. En ’s avonds hebben we met z’n allen genoten van een alternatief op de ‘traditionele kerst kalkoen’: Peking eend.
 
 
 

 

Geen opmerkingen: