In juni was het
aftellen geblazen... Nog maar een paar weken tot de zomervakantie! Het weer was
mooi, maar er kwam ook regelmatig een fikse onweersbui voorbij, zodat de lucht
mooi schoon bleef. Ideaal om lekker buiten te spelen – of tijdens de buien
lekker binnen te keten.
Maar eerst.... Vakantie!!!
Voor Reijer
stonden de laatste twee weken van school helemaal in het teken van “transition”
– de stap van Nursery naar Pre-K volgend jaar. Dus ze hebben 2 weken lang
geoefend met niet meer slapen/rusten, elke dag zwemmen, en tijdens
speelkwartier spelen met de grote kindjes! Erg geslaagd, en met dat zwemmen een
fantastische voorbereiding voor de zomervakantie!
De
laatste weken voor de vakantie hebben we ook gebruikt om voor Flinne een
creche/school te zoeken. In eerste instantie lag een peuter/kleuterschooltje
bij ons in de buurt voor de hand. Maar Reijer zijn school krijgt volgend jaar
ook een Toddler groep (van 2-3 jaar), en samen op dezelfde school zou ook wel
leuk (en praktisch?) kunnen zijn! Maar ja, BCIS kost nogal wat centen, en de
baas betaalt pas vanaf 4 jaar. Hmmm, helaas, dat werd toch wat te gek... Toen
bleek weer even dat wij nog steeds niet echt doorgewinterde China-bewoners
zijn. Het aanbod van school “to look at financing options” begrepen wij als een
aanbod om gespreid te kunnen betalen – tja, daar hebben we niet zoveel aan,
veel geld blijft ook gespreid nog veel geld. Maar hier in China liggen die
dingen natuurlijk wat anders – dit was bedoeld als een uitnodiging om te komen
onderhandelen over het schoolgeld! Wij Hollanders, recht-door-zee als we zijn,
begrepen dit echter pas toen ze er geen doekjes om wonden “tell us how much
discount you need to make it work”. Dus, om een lang verhaal kort te maken:
Flinne gaat volgend jaar ook naar BCIS!Maar eerst.... Vakantie!!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten