woensdag 27 augustus 2014

Aftellen...

In juni was het aftellen geblazen... Nog maar een paar weken tot de zomervakantie! Het weer was mooi, maar er kwam ook regelmatig een fikse onweersbui voorbij, zodat de lucht mooi schoon bleef. Ideaal om lekker buiten te spelen – of tijdens de buien lekker binnen te keten.

 
 
 
 
 
 
Voor Reijer stonden de laatste twee weken van school helemaal in het teken van “transition” – de stap van Nursery naar Pre-K volgend jaar. Dus ze hebben 2 weken lang geoefend met niet meer slapen/rusten, elke dag zwemmen, en tijdens speelkwartier spelen met de grote kindjes! Erg geslaagd, en met dat zwemmen een fantastische voorbereiding voor de zomervakantie!
De laatste weken voor de vakantie hebben we ook gebruikt om voor Flinne een creche/school te zoeken. In eerste instantie lag een peuter/kleuterschooltje bij ons in de buurt voor de hand. Maar Reijer zijn school krijgt volgend jaar ook een Toddler groep (van 2-3 jaar), en samen op dezelfde school zou ook wel leuk (en praktisch?) kunnen zijn! Maar ja, BCIS kost nogal wat centen, en de baas betaalt pas vanaf 4 jaar. Hmmm, helaas, dat werd toch wat te gek... Toen bleek weer even dat wij nog steeds niet echt doorgewinterde China-bewoners zijn. Het aanbod van school “to look at financing options” begrepen wij als een aanbod om gespreid te kunnen betalen – tja, daar hebben we niet zoveel aan, veel geld blijft ook gespreid nog veel geld. Maar hier in China liggen die dingen natuurlijk wat anders – dit was bedoeld als een uitnodiging om te komen onderhandelen over het schoolgeld! Wij Hollanders, recht-door-zee als we zijn, begrepen dit echter pas toen ze er geen doekjes om wonden “tell us how much discount you need to make it work”. Dus, om een lang verhaal kort te maken: Flinne gaat volgend jaar ook naar BCIS!

Maar eerst.... Vakantie!!!

Geen opmerkingen: